اخبار اخبار فرهنگی

پرنده طلایی به مهوش شیخ‌الاسلامی رسید

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، این رویداد در راستای ترویج گردشگری و فیلمسازی در منطقه دیزین، شمال غرب پایتخت و رشته کوه های البرز طی دو روز آخر هفته گذشته برگزار شد و حدود 100 نفر در جشنواره شرکت کردند. کارگاه های آموزشی و نمایش فیلم های او.

خاتمه این مراسم به تجلیل از ماهوش شیخ اسلامی مستندساز و اولین مدیر تولید سینمای ایران اختصاص داشت که به دلیل یک طرفه بودن جاده موفق به حضور در مراسم نشد و هادی و آفریده به عنوان نماینده وی در این مراسم حضور داشتند. این رویداد

هادی آفریدا در مراسم تجلیل از مهویش شیخ الاسلامی گفت: خوشحالم که در این مراسم هیچکس در بخش فیلم جایزه نگرفت و بخشی از فرهنگ کشورمان را در یک روز به علاقه مندان نشان دادیم. من بیش از دو دهه پیش «خانه دوم» شیخ الاسلامی را دیدم که تولد اکوتوریسم را به تصویر می‌کشد.

مسیح شریف سپس از تلاش 15 ساله خود برای برگزاری «کمپ سینما، صلح و سفر» گفت و افزود: هر بار که تصمیم به برگزاری این رویداد می گرفتم به دلیل برخی حوادث و مشکلات دست از کار کشیده ام و اکنون اگر چنین است، من ضعیف می شوم، به خاطر این است.» تصمیم گرفتم تحت هر شرایطی نگهش دارم. انرژی ها بسیار دوستانه گرد هم آمدند و با کمک دو اسپانسر غیر اصلی این رویداد شکل گرفت تا در فضایی دوستانه درباره فیلم های مسافرتی و گردشگری صحبت شود.

پرنده طلایی به محویش شیخ الاسلامی رسید

در ادامه مراسم اختتامیه «اردوگاه سینما، صلح و سفر» تندیس این پرنده که نماد صلح است به پاس قدردانی از زحمات شیخ الاسلامی در ساخت آن به هادی آفرید بازیگر آن اهدا شد. فیلم هایی با موضوع سفر

در این مراسم اعضای هیات انتخاب (هادی فریده، شادی گنجی و علی شامحمدی) برای پنج فیلمی که در این مراسم به نمایش درآمدند، درباره سختی انتخاب آنها از بین فیلم های دریافتی و سلیقه متفاوت آنها صحبت کردند که در نهایت به انتخاب «باران بدون ابر» به کارگردانی پریسا باغان، «داستان های خاورمیانه» به کارگردانی محمد ردا دکاک، «کیف» به کارگردانی برادران سامکو (سامان حسین پور و آکو زند کریمی) منجر شد. چهل درجه» «منفی» به کارگردانی شکیبا علی الحسینی و «وقتی رویا نیست» به کارگردانی سعید دشتی.

این پنج فیلم به همراه چهار کارگاه فیلمسازی و عکاسی بخشی از «اردوگاه فیلم، صلح و سفر» بود که همزمان با روز جهانی جهانگردی در 6 مهرماه در هتل دیزین برگزار شد.

در کارگاه های انتقال تجربه، جعفر میراشرفی در مورد ثبت فرهنگ اقوام مختلف در ایران بدون دخالت، وحید مالمیر در مورد چگونگی گرفتن عکس های هوایی جذاب، مجید عرفانیان در مورد روش روایی فیلم راهنمای سفر و پیمان نوروزی در مورد خلاقیت صحبت کردند. عکاسی از طبیعت

بخشی از این رویداد به خالق «این آفریقاست» اختصاص داشت. رامین فاروکی در سخنانی که در شب اول این مراسم ایراد کرد، گفت: زبان خانه هستی است و اگر می خواهیم با خود، اندیشه و دنیا به آرامش برسیم، باید با کلمات ارتباط خلاقانه پیدا کنیم. شما در آرامش هستید و نیازی به صحبت زیاد در مورد آن ندارید. زیرا اگر در آرامش نبودید در آغوش طبیعت با هم وجود نداشتید.

پرنده طلایی به محویش شیخ الاسلامی رسید

رویداد «سینما، صلح و کمپ سفر» با مدیریت مسیح شریف و با حمایت موسسه اسنپ شات سفر ایرانیان در تاریخ 5 و 6 اکتبر 1403 هجری شمسی به مناسبت روز جهانی جهانگردی در هتل دیزین برگزار شد. پیش از این مراسم، در راستای شعار گردشگری امسال (گردشگری و صلح)، پرندگان به نشانه صلح رها شدند.

تبلیغات بنری