اخبار اخبار سیاسی

پرداخت کمک‌هزینه کفن و دفن به بیمه‌شدگان روستایی و عشایر

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. در راستای اجرای بند 4 مصوبه جلسه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه شماره 39 سال 1392 و مصوبه هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی دهقانان روستاییان و ساکنین شماره 1400 بادیه نشینان، ضوابط و مقررات پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به وراث ذینفع بیمه شده بدون مشمولین بر اساس این بخشنامه به واحدهای اجرایی بویژه دستگاه ها و ادارات استانی ابلاغ شد. ، موظفند با رعایت دقیق ضوابط و مقررات مندرج در این بخشنامه نسبت به پذیرش و بررسی درخواست های متقاضیان اقدام نمایند.

شرایط و میزان کمک هزینه کفن و دفن در صورت فوت بیمه شده اصلی بدون بازماندگان به شرط دریافت مستمری بازنشستگی مشروط بر داشتن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت یک سال شامل ۹۰ روز قبل از فوت و در تاریخ فوت. روز فوت مشروط به حضور اولیای دم یا اولاد مستقیم از وراث و در صورت درخواست آنان معادل حق بیمه پرداختی بابت سهم فرد در پنج سال آخر عمر بیمه شده می باشد. به عنوان کمک هزینه به آنها پرداخت می شود. هزینه های تشییع جنازه و بدهی های احتمالی متوفی.

کمک هزینه کفن و دفن به بازماندگان و وراث قانونی بیمه شده متوفی تعلق می گیرد که تاریخ فوت بیمه شده اصلی آنها از 3 بهمن ماه 1400 به بعد باشد.

لازم به ذکر است که مبلغ کمک هزینه کفن و دفن بدون توجه به میزان هزینه های خانواده متوفی یکبار محاسبه و پرداخت می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال