اخبار اخبار اقتصادی

پرداخت وام مشاغل خانگی الزامی شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، علاقه به مشاغل خانگی و کارآفرینی خانگی یکی از زیرمجموعه های مهم تولید و کارآفرینی است که بیشتر افراد فعال را بانوان تشکیل می دهند. به گفته کارشناسان ایجاد فرصت های خوداشتغالی در بین اعضای خانواده، عدم نیاز به کسب تسهیلات کلان و کاهش هزینه های عملیاتی از ویژگی ها و مزایای راه اندازی مشاغل خانگی است.

بر اساس گزارش ها، مشاغل خانگی به یک راه مهم برای ایجاد شغل و کسب درآمد در سراسر جهان تبدیل شده است و شرایط و توانایی انجام این نوع کارها در خانه یا محیط های غیررسمی مزایای زیادی برای علاقه مندان و صاحبان این نوع مشاغل دارد. کسب و کار یک شغل

مشاغل خانگی دارای تنوع زیادی در زمینه ایجاد شغل و نوآوری در تولید و عرضه کالا و خدمات هستند و همین امر موجب افزایش علاقه‌مندان به این مدل کسب‌وکار و پذیرش کارجویان خانگی شده است. کسب و کارهای مبتنی بر این است که فرصت های شغلی و سرمایه گذاری بیشتری وجود خواهد داشت.

در سال گذشته حجم وام به مشاغل خانگی به 4 هزار میلیارد تومان رسید که نشان دهنده افزایش 33 درصدی نسبت به سال 1401 است و در نیمه دوم سال 1402 بانک مرکزی هزار میلیارد تومان دیگر به وزارت کار در راستای رونق مشاغل خانگی اختصاص داد. مجموع اعتبار مشاغل خانگی به 5000 میلیارد تومان رسید در حالی که کل تسهیلات مشاغل خانگی در سال 1398 به 200 میلیارد تومان رسید.

مردادماه امسال معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ مبلغ 5000 میلیارد تومان برای امسال در حوزه مشاغل خانگی خبر داد که به زودی پرداخت خواهد شد آخرین خبر، این موجودی دو ماه پیش تخصیص و پرداخت شد و متقاضیان شروع به ایجاد پروژه های خانگی کرده اند.

بانک مرکزی اردیبهشت امسال از توزیع تسهیلات قرض الحسنه 5000 میلیارد تومانی به شرکت های خانوار وی در سال 1403 هجری قمری با صدور اطلاعیه ای به 10 بانک کشور سهام سالانه این بانک ها را برای توزیع اعلام کرد.

بازپرداخت وام مشاغل خانگی الزامی بود

در بخشنامه بانک مرکزی، بر اساس مفاد ماده 18 قانون تنظیم و حمایت از مشاغل خانگی، سهم بانک ها برای اعطای تسهیلات مذکور از محل پس انداز و منابع قرض الحسنه سال جاری مطابق با تعیین شده است. با جدول پیوست

بانک مرکزی متعهد است هر ساله سهم قابل اعطای از محل منابع وام و منابع عادی نظام بانکی را در اختیار ستاد قرار دهد تا ستاد برای تعیین سهم استانداری ها با اولویت اقدامات لازم را انجام دهد. انواع کارهای خانگی

بر اساس این بخشنامه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است توزیع منطقه‌ای تسهیلات مذکور را ارسال کند و بانک مرکزی نیز از بانک‌های مذکور درخواست کرد نسبت به سهم گزارش شده اقدامات لازم را انجام دهند و عملکرد تسهیلات مذکور را ارسال کنند. ظرف سه ماه به بانک مرکزی

بر اساس این بخشنامه، بیشترین سهم به بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایرانیان و بانک ملی و پس از آن بانک‌های تحسید تف، سپه و ملت اختصاص یافت.

در همین رابطه، محمود کریمی بیرانوند، معاون وزیر کار و توسعه کارآفرینی اخیرا با تایید اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای انجام کارهای منزل گفت: با وجود اینکه پرداخت تسهیلات انجام کارهای منزل با تاخیر اعلام شده بود، پرداخت این منابع از دو ماه پیش آغاز شد. . این کار در حال انجام است اما به نظر می رسد عملکرد پایین برخی بانک ها در روند بازپرداخت تسهیلات تاثیرگذار بوده است.

به گفته وی، 1500 میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره) است که با تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت می شود. .

بازپرداخت وام مشاغل خانگی الزامی بود

بر این اساس طی روزهای اخیر بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای به بانک های 10 تجارت، رسالت، توسعه تعاون، پست بانک، قرض الحسنه، مهر ایران، صدارت، ملی، ملت، رفاه کارکان و سیبی نسبت به پرداخت تسهیلات مذکور اقدام کرد. مطابق با سهمیه تعیین شده بر اساس قانون ساماندهی و پشتیبانی مشاغل خانگی. مورد نیاز است وی ضمن پیگیری موضوع از سوی مراجع ذی صلاح تایید کرد که این بانک ها به عنوان یک موضوع فوری ابلاغ به کلیه واحدهای مشمول و نظارت بر حسن اجرای تسهیلات مذکور و تسریع و تسهیل در اعطای تسهیلات مذکور.

پیش از این رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و پشتیبانی مشاغل خانگی سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به شرکت های مستقل را تا سقف 150 میلیون تومان و برای واحدهای پشتیبانی (کارفرمایان) جذب و استخدام تا 40 نفر اعلام کرد. مردم مردم 4 میلیارد تومان با کارمزد 4 درصد

در حال حاضر متقاضیان مشاغل خانگی به منظور تسهیل در صدور مشاغل خانگی می توانند در رشته های مورد تایید مشاغل خانگی در رشته های صنایع دستی، فرهنگی، هنری، دامپروری، شیلات، صنایع تولیدی و تکمیلی و محصولات گیاهی و کشاورزی فعالیت کنند. فیلدهای مجوز مشاغل خانگی به دو گروه مبتنی بر ثبت و مبتنی بر مجوز تقسیم می شوند که در سامانه مذکور برای عموم قابل مشاهده است.

به گزارش توژال، از آنجایی که مشاغل خانگی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته سهم قابل توجهی در رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده، ایجاد بستر برای فعالیت و تسهیل صدور مجوز راه اندازی مشاغل خانگی برای افراد جویای کار دارند. فارغ التحصیلان و فارغ التحصیلان می تواند برای متقاضیان کار مفید باشد خانه داری گامی مثبت و موثر در دستیابی به این هدف و شکوفایی مشاغل خانگی در کشورمان است.

متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی برای ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی می توانند به سامانه مراجعه کنند https://smkh.mcls.gov.ir بازگشت به

تبلیغات بنری