اخبار اخبار اقتصادی

پایان هفته سوم تیر و مسیر نزولی قیمت‌ها

تبلیغات بنری


پایان هفته سوم تیرماه و سیر نزولی قیمت ها

به گزارش مجله توژال؛ بازار در حالی به پایان هفته سوم تیرماه نزدیک می شود که قیمت ها همچنان در مسیر نزولی حرکت می کنند و طلا و سکه یکی پس از دیگری کانال های خود را از دست می دهند. ارز امامی روز سه شنبه نتوانست در برابر ماندن در کانال 40 میلیون تومانی مقاومت کند و با زیان خود وارد کانال 39 میلیون تومان شد. قیمت ارز امامی دیروز در 40 میلیون و 150 هزار تومان افتتاح شد، اما در نیمه دوم معاملات مسیر نزولی را در پیش گرفت و قیمت تمام شده آن به حدود 39 میلیون و 950 هزار تومان رسید.

آنچه در بازار ارز جلب توجه می کند، قیمت ارز گرمی است که با وجود فعال شدن روند نزولی در بازار و کاهش محسوس قیمت ها، بین 6 میلیون و 800 هزار تا 6 میلیون و 900 دلار معامله می شود هزار تومان در عین حال حباب داغ ارز شاهد افزایشی بود که به دلیل … قیمت آن متوقف شد و قیمت دلار و اونس طلا کاهش یافت.

طلای مذاب در مورد سکه نیز وضعیت مشابهی را شاهد بود و دیروز در میانه کانال 14 میلیون تومان قرار گرفت و به دلیل کمتر بودن قیمت بازار از ارزش ذاتی طلای مذاب، حباب آن برای چهارمین روز متوالی منفی شد. . در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا مسیر نزولی را در پیش گرفته است و در زمان نگارش این مقاله ۲۳۶۸ دلار قیمت دارد. قیمت دلار در معاملات بازار ارز از کانال 59 هزار تومان فاصله گرفت و ارزش آن به حدود 58 هزار و 800 تومان رسید. دلار در جریان معاملات پشت خطی، امروز سه شنبه به روند نزولی خود ادامه داد و با توقف در میانه کانال 58 هزار تومان به 58 هزار و 470 تومان رسید.

معامله گران معتقدند که به دلیل کاهش قیمت اونس طلا و دلار، قیمت ارز همیشه تحت تأثیر آنها قرار می گیرد. امروز در بازار شاهد کاهش قیمت فلز گرانبهای داخلی در کانال 39 میلیون تومان خواهیم بود.

براساس این بررسی، این ارز آخرین بار در 7 خردادماه 39 میلیون و 950 هزار تومان قیمت گذاری شد، سپس به سیر نزولی خود ادامه داد و تا سقف حمایتی 39 میلیون و 700 هزار تومان سقوط کرد. معامله گران بر این باورند که اگر امروز ارز بتواند زیر این خط مهم قرار گیرد; شاهد کاهش بیشتر قیمت آن خواهیم بود.

همچنین تحلیلگران فنی که روند نزولی حباب طلای مذاب در بازار را تایید می کنند، معتقدند تمایلی به افزایش در بازار ارز وجود ندارد و قیمت ها امروز روند نزولی را شاهد خواهند بود.

از سوی دیگر، گروهی دیگر از فعالان بازار طلا و ارز معتقدند که مسیر قیمت از کاهش به افزایش تغییر خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری اقتصاد، این گروه سه دلیل مهم برای تقاضای خود دارند. دومین دلیل مهم برای تغییر جهت بازار این است که قیمت ها به انتهای کانال صعودی می رسند. دلیل سوم کاهش حباب صندوق طلا در روز سه شنبه بود که به کمترین میزان خود در سه ماه گذشته رسید. /اختسان نیوز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال