اخبار اخبار اقتصادی

پایان بی‌خانمانی در جهان با ساخت روزانه ۹۶ هزار خانه

تبلیغات بنری


به گزارش ویفوروم، برنامه سکونتگاه های انسانی سازمان ملل متحد (UN-Habitat) می گوید که جهان باید هر روز 96000 خانه جدید ارزان قیمت بسازد تا بتواند این سه میلیارد خانه را در خود جای دهد.

بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق برخورداری از مسکن مناسب، سال گذشته در گزارش خود به مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: عوامل زمینه‌ای که باعث بحران استطاعت مالی می‌شود، ریشه در تغییرات ساختاری دارد که در دهه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

او همچنین شهرنشینی سریع، کوچک شدن مسکن عمومی و عدم مداخله دولت را از دلایل این امر ذکر کرد.

مهمترین ابتکارات در مقابله با بحران مسکن

مهمترین ابتکارات برای بحران مسکن می تواند شامل موارد زیر باشد.

اعتماد زمین

سازمان هایی که زمین را به دست می آورند و آن را از بازار سفته بازی املاک حذف می کنند.

مشارکت دولتی و خصوصی برای مسکن ارزان قیمت

همکاری بین دولت ها و شرکت های بخش خصوصی برای تامین مالی، توسعه و مدیریت پروژه های مسکن ارزان قیمت.

به طور معمول، دولت زمین، حقوق توسعه، مشوق های مالیاتی یا یارانه ها را فراهم می کند، در حالی که توسعه دهندگان مسکن و سرمایه گذاران در تامین مالی، طراحی معماری، تخصص ساخت و ساز و مدیریت عملیاتی مشارکت می کنند.

از مواد ارزان قیمت استفاده کنید

تعدادی از کشورهای جهان برای کاهش قیمت مسکن و سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز، به جای آجر و ساروج، از مصالح ارزان قیمت خانه می سازند. یکی از این کشورها هند است که کارشناسان برآورد می کنند که کمبود مسکن در آن 34 میلیون واحد مسکونی است.

در خانه‌های پرینت سه‌بعدی، اجزای ساختاری اساسی مانند دیوارها و پایه‌ها با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی صنعتی ساخته می‌شوند که از یک طرح دیجیتال پیروی می‌کنند تا ملک را لایه به لایه با استفاده از سیمان، بتن و سایر مصالح ساختمانی چاپ کنند. پس از پرینت سه بعدی ساختار اصلی، سازندگان قطعات دیگری مانند پنجره ها، لوله کشی و سیم کشی برق را از طریق روش های ساخت و ساز سنتی اضافه می کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال