اخبار اخبار سیاسی

پاسخ ایران نشان داد محور مقاومت قادر به تحمیل بازدارندگی به دشمن است

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه روز شنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و با وی گفتگو کردند.

اسد در این دیدار بر اهمیت روابط راهبردی سوریه و ایران تاکید کرد و این رابطه را برای مقابله با چالش ها و تهدیدهای منطقه ای حیاتی دانست. به ویژه علیه تداوم اشغال سرزمین های عربی توسط اسرائیل و ارتکاب جنایات روزانه علیه غیرنظامیان در لبنان، فلسطین و سوریه».

بشار اسد تاکید کرد: مقاومت در برابر هرگونه اشغال، تجاوز و کشتار جمعی یک حق مشروع است و با توجه به پذیرش مردم و اعتقاد آنها به آن، مقاومت قوی است.

اسد افزود: پاسخ ایران به حملات و تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه و حاکمیت کشورهایشان پاسخی محکم بود و به این رژیم درسی داد که محور مقاومت توانایی تحمیل بازدارندگی به ایران را دارد. مردم دشمن می تواند نقشه های او را خنثی کند و به برکت اراده و همبستگی حامیانش استوار و استوار خواهد ماند.

وی همچنین تاکید کرد: تنها راه حل در دسترس اسرائیل توقف کشتار و ریختن خون بیگناه و بازگرداندن حقوق مشروع به صاحبان آنهاست.

بر اساس بیانیه رئیس جمهور سوریه، بشار اسد و عراقجی همچنین راه های توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و اهمیت حمایت و کمک به برادران لبنانی با توجه به آوارگی گسترده ناشی از تجاوزات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

عراقچی در این دیدار با تاکید بر لزوم هماهنگی با همه کشورهای حامی برای توقف این تجاوز، بر اعتماد به قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین برای ایستادگی در برابر ماشین تخریب و کشتار اسرائیل تاکید کرد.

تبلیغات بنری