اخبار اخبار تکنولوژی

پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط دانشگاه‌ها و جامعه هستند

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران از وزارت علوم سید احمد رضا خضری وی در مراسم معارفه معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و تجلیل از خدمات معاون سابق رئیس جمهور گفت: کشور ما مانند بسیاری از کشورهای جهان علم را برای علم و علم نمی خواهد. آموزش به منظور آموزش، اما علم باید به سمت اثربخشی در جامعه و پاسخگویی به نیازهای متقاضیان سوق داده شود و پارک های علم و فناوری در این زمینه نقش اصلی را ایفا کنند.

ادامه مطلب

وی افزود: نقش مهم پارک های علم و فناوری در ایجاد فرصت های شغلی دانش بنیان در کشور، تولید ثروت از دانش و ایجاد ارزش افزوده از سرمایه های کشور است که نقش بسیار مهمی دارد و حتی مشارکت بسیاری از دستگاه های اجرایی را می طلبد. ارگان ها و وزارتخانه ها همکاری برای توسعه این بخش قابل انجام است و در این راستا همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در توسعه پارک ها قابل ارزیابی است.

مشاور وزیر علوم به اهمیت و تاکید وزارت علوم بر حمایت از مجتمع های علم و فناوری و مدیریت یکپارچه این بخش از آموزش عالی در کشور اشاره می کند.

وی افزود: اگرچه مدت کمی از استقرار معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم می گذرد، اما شاهد اقدامات تحول آفرین و موثر این معاونت در توسعه اکوسیستم فناوری کشور بوده ایم.

الاخدری با قدردانی از زحمات وی سجاد محمد علی نژاد معاون سابق فناوری و نوآوری وزارت علوم و خدمات گفت: محمدنبی شاهیکی معاون جدید فناوری و نوآوری وزارت علوم پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان را از صفر به یک تبدیل کرد. یکی از بهترین پارک های علم و فناوری که قطعا برنامه هایش در توسعه بیشتر این نماینده مجلس منعکس خواهد شد.

و در ادامه این مهمانی محمد نبی شاهیکی معاون فناوری و نوآوری رئیس جمهور اولویت های خود را در این معاونت افزایش حضور بخش خصوصی در پارک های علم و فناوری اعلام کرد و گفت: هرجا شاهد حضور بخش خصوصی و ورود سرمایه های غیردولتی باشیم، داریم. شاهد رشد و توسعه پارک ها بودیم.

وی افزود: افزایش بودجه پارک های علم و فناوری از دیگر اولویت های وی در این سمت معاونت است که با کمک سایر بخش های این وزارتخانه پیگیری می شود.

شاهیکی تاکید کرد: توسعه بخش واپلاب، کمک های بلاعوض فناوری و حضور فعال پارک های علم و فناوری در بحث تامین ارزش افزوده استراتژیک در دوره جدید نیز ادامه خواهد داشت.

پارک های علم و فناوری رابط بین دانشگاه و جامعه هستند

همانطور که معاون سابق فناوری و نوآوری وزارت علوم در این جلسه گفت: انتخاب دکتر شاهکی به عنوان معاون فناوری نوآوری انتخابی شایسته و پسندیده است و آینده بسیار روشنی را برای معاونت ریاست جمهوری پیش بینی می کنم. بر این اساس.» “تجارب او.”

سجاد محمد علی نژاد وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 59 پارک علم، 13 هزار و 600 واحد فناور و 140 هزار نیروی انسانی شاغل، کل اکوسیستم فناورانه وزارت علوم را تشکیل می دهند، گفت: امیدوارم شاهد توسعه بیشتر این اکوسیستم در آموزش عالی کشور باشیم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال