اخبار اخبار فرهنگی

وقتی فردوس کاویانی نقش فخیم‌زاده را بازی کرد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، امروز (۱۲ مهر) سالروز تولد فردوس کاویانی است. هنرمندی که سال گذشته چند روز پس از تولدش در 18 مهر درگذشت. به مناسبت تولد این بازیگر، آخرین حضور او در تلویزیون و گزارشی که از سکانس های سریال هفت سین در همان سال ها به دست آوردیم را مرور می کنیم.

کاویانی 11 سال پیش در سریال نوروزی به کارگردانی یدالله صمدی به ایفای نقش پرداخت. آخرین حضور مرحوم کاویانی در سریال طنز زنده «هفت سین» زنده یاد الله صمدی بود که در نوروز 1392 از شبکه بنگ سیما پخش شد. فردوس کاویانی در این سریال در کنار مرحوم کوروش گرجستانی، جواد عزتی، ستاره اسکندری، مهران رجبی، سمیرا حسن پور و… به ایفای نقش پرداخت.

در آن سال که سریال «هفت سین» تازه شروع شده بود، یکی از بازیگران اصلی این سریال مهدی وخیم زاده بود که پس از یک هفته بازی مقابل دوربین تصمیم گرفت به دلیل مهارت هنری اش در این سریال حضور نداشته باشد. . چشم انداز: این اتفاق باعث شد نقش او به فردوس کاویانی پیشنهاد شود.

زمانی که فردوس کاویانی نقش وخیم زاده را بازی می کرد

سکانسی از فردوس کاویانی در «هفت نما» را به یاد بیاورید.

این صحنه در پشت صحنه سریال هفت سین با حضور فردوس کاویانی ضبط شده است:

درب یکی از واحدهای مجتمع مسکونی گل یاس که وارد می شوم باز است و ناگهان صدای فریدوس کاویانی را می شنوم که با صدای بلند فریاد می زند:

راست میگی… به اندازه کافی با ما بازی کردی، چند روزی بود که به ما غذا دادی، پس این چه تقصیری است در مورد مردن و بازگشت به زندگی در عید شما درست می گویید که «با ما بازی کردی بس است»!

پس از این صحبت ها یدالله صمدی قطع رابطه کرد و اعلام کرد که تا اینجا همه چیز خوب است.

این سکانس مربوط به بازی فردوس کاویانی بود که ظهر بود و مجموعه این سریال برای ناهار و استراحت چند دقیقه ای از کار افتاد.

در همین حین فردوس کاویانی را می‌بینم که برای رفتن روی صحنه آماده می‌شود، به سمت او می‌روم و او از من استقبال می‌کند، اما وقتی خواستم مصاحبه کنم، نپذیرفت. وقتی علت را از او می‌پرسم، می‌گوید: از رسانه‌ها شاکی هستم، زیرا آنها حرف‌های مرا منتشر کردند که به من مربوط نیست.

زمانی که فردوس کاویانی نقش وخیم زاده را بازی می کرد

به گزارش مجله توژال، فردوس کاویانی هنرمند برجسته کشورمان شامگاه یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ در سن ۸۲ سالگی درگذشت. او در این سال ها در سریال های تلویزیونی زیادی بازی کرد اما یکی از صمیمانه ترین و شیرین ترین نقش های او نقش «آقا کمال» در سریال «همساران» بود که این شخصیت را تبدیل به نوستالژی فراموش شده ای کرد.

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در 12 مهر 1320 در شهر کرمان به دنیا آمد. بازی در تئاتر را از سال 1340 آغاز کرد و سپس در سال 1349 اولین فیلم خود را بازی کرد. فردوس کاویانی اگرچه به عنوان بازیگر تئاتر شناخته می شود و اولین بازیگری خود را با تئاتر آغاز کرد، اما بیشتر با حضور در سریال پرطرفدار «همساران» به کارگردانی بیژن برنگ در نقش آقای کمال شناخته می شود.

سریال «همساران» ساخته بیژن برنگ و مسعود رسام در سال ۱۳۷۳ از شبکه دو سیما پخش شد و فردوس کاویانی، مهران مهن ترابی، فرهاد جم و الهام بافه نژاد در کنار هم بازی کردند.

سریال قدیمی آژانس دوستی یکی دیگر از آثاری است که مرحوم کاویانی در آن درخشید و در یادها ماند. «آژانس دوستی» اولین بار در سال ۱۳۷۸ از یک شبکه تلویزیونی پخش شد و بازیگرانی چون اصغر همت، حمید لولای، پژمان بزغی، سحر جعفری گزانی، زویا امامی و زندیه دان: حسین پناهی و اسماعیل دفورور در کنار فردوس کاویانی به ایفای نقش پرداختند.

اولین حضور فردوس کاویانی در تلویزیون با سریالی به نام «محله بارو پیا» ساخته داریوش مودبیان همراه است که در سال 62 برای شبکه دو تولید شد.

«منطقه سلامت» به کارگردانی حسین فردرو و داریوش مودبیان از دیگر آثار اولیه این هنرمند است که بلافاصله پس از «منطقه پرو پیا» در سال 1363 ظاهر شد.

تبلیغات بنری