اخبار اخبار اقتصادی

«وعده صادق» شهید رئیسی در حوزه اشتغال محقق شد

تبلیغات بنری


به گزارش کارشناس اقتصادی ایران، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جلسه اخیر هیات دولت سیزدهم به ریاست محمد مخبر رئیس نهاد ریاست جمهوری به تشریح گزارش عملکرد وزارتخانه خود پرداخت.

وی از سال 1401 سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برعهده داشت و پیش از این در دولت سیزدهم به عنوان معاون مدیرعامل و رئیس نهاد ریاست جمهوری فعالیت می کرد.

مرتضوی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بزرگترین وزارتخانه هایی است که در همه زمینه ها وظایف و مسئولیت هایی دارد.

وی افزود: در تبیین بخشی از دستاوردهای 13 گانه دولت باید گفت که در حوزه اشتغال، وعده صدیق شهید، فرد کلیدی محقق شده و سالانه به ایجاد یک میلیون فرصت شغلی دست یافته ایم. طبق آمار با ارائه مراکز رسمی خارجی و داخلی، در این مدت شاهد کاهش 1.9 درصدی نرخ بیکاری بودیم که به 7.7 درصد رسید و رکوردی تاریخی در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رساند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تک رقمی شدن نرخ بیکاری در 26 استان یکی دیگر از دستاوردهای این کشور است و در بقیه استان هایی که نرخ بیکاری دو رقمی است، بیکاری کاهش چشمگیری داشته است، استان هایی که نرخ بیکاری آنها کاهش یافته است. همچنان دو رقمی است و نرخ نرخ بیکاری کمتر از استان های دیگر است اما از نظر عقب ماندگی تاریخی و بی توجهی بالاست.
مرتضوی ادامه داد: در حوزه آموزش فنی و حرفه ای رشد 32 درصدی ارائه آموزش ها را شاهد بودیم و در مدت 33 ماه بیش از 2 میلیون نفر در آموزش فنی و حرفه ای آموزش دیدند.
به گفته وی، افزایش 300 درصدی مجوز مراکز آموزش مهارتی در مجاورت کارگاه ها و بین کارگاه ها و افزایش 10 برابری مجوز تأسیس آموزشکده های فنی و حرفه ای نسبت به مدت مشابه قبل از دیگر دستاوردهای به دست آمده است. توسط کشور دولت سیزدهم

عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم مردم با محوریت عدالت اجتماعی طرح ملی کالاهای الکترونیکی را تدوین کرد و توانستیم 60 میلیون نفر از هفت دهم جامعه را با یارانه 220 هزار دلاری تامین کنیم. تومان برای سه ماه متوالی با 13 عدد کالا که باید عرضه کنیم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال