اخبار اخبار سیاسی

وعده‌های تسلیحاتی جدید ناتو به اوکراین

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست سران ناتو در واشنگتن از این «کمک مالی تاریخی» به اوکراین خبر داد.

بر اساس بیانیه ای که توسط چندین عضو ناتو و اوکراین امضا شده است، ایالات متحده، آلمان و رومانی مشعل جدید پاتریوت را به کیف اهدا خواهند کرد، در حالی که هلند و سایر شرکا قطعات یدکی را برای “فعال کردن یک مشعل پاتریوت دیگر” تهیه خواهند کرد. ایتالیا متعهد به ارائه یک سیستم جدید SAMP-T شده است.

علاوه بر این، ایالات متحده و شرکای آن قصد دارند در ماه‌های آینده ده‌ها سامانه دفاع هوایی تاکتیکی از جمله سامانه‌های NASAMS، HAWK، IRIS T-SLM، IRIS T-SLS و Gepard را در اختیار اوکراین قرار دهند.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، در همین حال، واشنگتن وعده داده است که در سال آینده صدها هواپیمای رهگیر پدافند هوایی اضافی را به اوکراین عرضه کند.

بایدن در سخنرانی خود برای حضار در واشنگتن گفت که ایالات متحده اوکراین را در اولویت تحویل تسلیحات قرار خواهد داد.

وی افزود: «ایالات متحده اطمینان حاصل می کند که اوکراین در خط مقدم قرار دارد که ما رهگیرهای مهم دفاعی را صادر کنیم.» آنها این کمک را قبل از دیگران دریافت خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر حمایت خود از اوکراین تاکید کرد و گفت: امروز ناتو قوی تر از هر زمان دیگری در تاریخ است.

کی یف ماه هاست که هشدار داده است که تعداد سامانه های ضد هوایی ارائه شده تاکنون برای جلوگیری موثر از حملات هوایی روسیه کافی نیست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ماه آوریل به ناتو گفت که کشورش به حداقل هفت موشک پاتریوت یا سلاح های مشابه نیاز دارد. مسکو از انهدام چندین پرتابگر پاتریوت از سال 2023 خبر داد. روسیه همچنان می گوید که هرگونه محموله تسلیحاتی توسط متحدان غربی اوکراین منجر به تشدید تنش ها در منطقه خواهد شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال