اخبار اخبار سیاسی

وضعیت غزه یکی از بزرگترین فجایع انسانی است

تبلیغات بنری


به گزارش کارشناس اقتصادی ایران، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه تایید کرد که بسیاری از سخنرانان اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه، وضعیت نوار غزه را یکی از بزرگترین فجایع بشردوستانه تاریخ ما معرفی کردند. زمان و توقف جنگ در فلسطین.

پسکوف در گفتگو با روزنامه نگاران تاکید کرد: «بسیاری از سخنرانان به این موضوع پرداختند، البته در مورد وضعیت غیرقابل قبولی که در آن ده ها هزار انسان بیگناه و هزاران کودک بی گناه کشته شدند این شاید یکی از بزرگترین بلایای بشردوستانه در زمان ما باشد.

پسکوف در ادامه سخنان خود تاکید کرد که هنوز بر سر تاریخ دقیق دیدار بعدی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، توافقی حاصل نشده است و این تاریخ متعاقبا از طریق مجاری دیپلماتیک تعیین و هماهنگ خواهد شد. پسکوف همچنین اظهار داشت که اردوغان در حال حاضر نمی تواند میان روسیه و اوکراین میانجیگری کند زیرا کی یف هرگونه مذاکره را رد می کند.

پسکوف همچنین گفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه درباره موضوعات کلیدی گفتگو نکردند.

وی همچنین اظهار داشت که پوتین و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین درباره برنامه های پکن برای برگزاری نشستی درباره اوکراین گفتگو نکردند.

به گفته سخنگوی کرملین، سفر شی جین پینگ به کازان برای شرکت در نشست بریکس از طریق مجاری دیپلماتیک انجام خواهد شد.

به گفته پسکوف، مخالفت غرب با آخرین پیشنهاد روسیه برای حل و فصل جنگ در اوکراین کوته فکرانه است.

وی ادامه داد: در بیانیه‌های کی‌یف و پایتخت‌های غربی متوجه شدیم که آنها پیشنهادات صلح روسیه را اولتیماتوم توصیف کرده‌اند و به طور کامل و مطلقاً آن را رد کرده‌اند.

وی افزود: روسیه مطمئن است که کسی در غرب پیشنهاد روسیه را بررسی کرده است.

پسکوف همچنین گفت که پوتین و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در یک نشست کوتاه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای، در مورد توسعه “دولت اتحادیه” موجود بین دو کشور گفتگو کردند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال