اخبار اخبار تکنولوژی

وضعیت شبکه ارتباطی در روز انتخابات چگونه ارزیابی شد؟

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته برگزار شد و گزارش ها حاکی از آن بود که 100 درصد ارتباطات در شعب اخذ رای انجام شده است.

به گفته مسئولان، پوشش و کیفیت ارتباطات مهم است و با همکاری خوب وزارت ارتباطات، وزارت کشور و سایر نهادهایی که در بخش‌های مختلف کمک کردند، وضعیت ارتباطات بسیار خوب و بسیار بهتر از اول شد. بهترین دور دوم انتخابات دوازدهم مجلس نمایندگان.

موضوعی که عیسی زربور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد – آمار پوشش تقریباً 100 درصدی مخابرات در شعب، افتخاری برای مخابرات کشور است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه خطوط فیبر نوری در کشور را رصد کردیم، گفت: همکارانم کنترل فیبرهای نوری را در دست گرفتند تا خللی در روند ارتباطی ایجاد نشود.

زربور گفت: بیش از 400 تیم نظارتی 700 هزار کیلومتر را زمینی و هوایی مورد بررسی قرار دادند. طی یک ساعت گذشته 7 مورد خرابکاری عمدی که منجر به قطع خطوط فیبر نوری شد را رصد کردیم و در برخی عملیات خرابکارانه زمین تا دو متر حفر شد.

وی بیان کرد: بیش از 99.5 درصد استعلام ها به صورت آنلاین بوده و این نشان دهنده پایداری کامل شبکه ارتباطی است. بیش از 700 هزار کیلومتر خطوط فیبر نوری را رصد و رصد کرده ایم که به دلیل خرابکاری عمدی مشکلی برای کشور وجود ندارد. و روی زمین پهپادها را می دهند.

وی تاکید کرد: 8 هزار روستا بالای 20 خانوار و 3 هزار روستا زیر 20 خانوار هستند یعنی بیش از 97 هزار روستایی (98 درصد) کشور به شبکه پایدار متصل هستند.

وی البته جزئیات جدیدی از وضعیت ارتباطات کشور در روز انتخابات اعلام کرد و در حاشیه نمایشگاه کامپ گفت: روز جمعه اتفاق بسیار خوبی افتاد و آن این بود که از 58 هزار و 640 شعبه فعال در سراسر کشور تنها یک شعبه شعبه های وزارت کشور با مشکل فنی مواجه شد و وصل نشد. منظور از این تعداد ارتباطات این است که پوشش استعلامات در کشور به دورافتاده ترین مناطق روستایی و نقاط صعب العبوری که صندوق ها می رفتند، وجود داشت.

زری‌پور در ادامه تاکید کرد: 97 درصد استعلام‌ها از طریق «E.P.N» انجام شده است، یعنی 97 درصد از اینترنت 3G و 4.5G در اختیار مردم بوده است در واقع در همه جای کشور دسترسی به شبکه ارتباطی وجود دارد.

وی افزود: این شبکه از پایداری خوبی برخوردار است به طوری که 99.3 درصد استعلام ها از طریق اینترنت بوده و میزان قطعی آن کمتر از یک درصد بوده است. انتخابات در معرض تلاش های متعدد خرابکاران با قطع خطوط فیبر نوری قرار گرفت.

به گفته وزیر ارتباطات، حدود 20 مورد تلاش سهوی و عمدی داشتیم که بیشتر آنها عمدی بوده است. ما 9 مورد قطعی داشتیم که بلافاصله توسط 400 تیم تحویل فیبر آنها در سراسر کشور شناسایی و خنثی شد. نتیجه این بود که در طول انتخابات بیش از 99.3 استعلام آنلاین انجام شد.

از سوی دیگر شرکت مخابرات ایرانیان از ارائه امن ترین و پایدارترین بستر ارتباطی برای انتخابات خبر داد. حمید شیخ پور – مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل و سخنگوی شرکت مخابرات ایران – با تایید پایداری تمامی زیرساخت های ارتباطی برای برگزاری انتخابات در استان، گفت: با توجه به لزوم استفاده از زیرساخت های ارتباطی در ایام انتخابات، تمامی زیرساخت های ارتباطی عملیاتی است. عواملی از جمله فناوری و فناوری حذف شدند. ادارات پشتیبانی و شبکه های ارتباطی قبل از برگزاری انتخابات و تا پایان این رویداد ملی در تمامی فرمانداری ها در آماده باش هستند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود بسترهای ارتباطی برای تثبیت ارتباطات اعم از تلفن ثابت و سیار، دیتا و همچنین شبکه فیبر نوری در مراکز رای گیری ثابت و سیار در تمامی مناطق فراهم شود.

وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از تمامی مناطق ارتباطی سراسر کشور، تمامی زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات امروز جمعه 17 تیرماه از جمله فیبر نوری و قابلیت های ارتباطی در تمامی نقاط شناسایی شده از سوی ستاد 14 ریاست جمهوری فراهم شده است. انتخابات در استانداری ها و فرمانداری ها با پیوندهای حمایتی برای مسیرهای امن و پایدار فراهم شد و خدا را شکر تا کنون هیچ مشکلی در بخش های مختلف وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به استقرار تیم‌های فنی برای اتصال فیبرهای نوری برای رفع هرگونه نقص احتمالی در حوزه‌های انتخاباتی همه استان‌ها، خاطرنشان کرد: آمادگی‌های لازم برای رفع سریع مشکلات وجود دارد. برای حفظ ارتباطات در روز انتخابات و در صورت برقراری ارتباط در ادارات و انتخابات فرمانداری لحظه به لحظه رصد و رصد می شود.

سخنگوی رسمی ستاد انتخابات کشور بعدازظهر امروز شنبه نتایج نهمین مرحله شمارش آرای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد که در آن 24 میلیون و 535 هزار و 185 رای شمارش شد و ترتیب آرا به شرح زیر است:

* مسعود بازیکیان: 10 میلیون و 415 هزار و 991 رای

* سعید جلیلی: 9 میلیون و 473 هزار و 298 رای

* محمدباقر قالیباف: 3383340 رای

* مصطفی پورمحمدی: 206397 رای

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، نامزدهای اول و دوم به عنوان بیشترین آرا در این دوره به شورای نگهبان معرفی می شوند و مرحله دوم جمعه هفته آینده برگزار می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال