اخبار اخبار فرهنگی

وداع با پیکر شهید «علی حیدری» در معراج شهدای تهران

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، «ظهور شهدای تهران» امروز (پنجشنبه) میزبان پیکر دومین شهید ایرانی راه مقاومت بود. شهید بیت المقدس دکتر علی حیدری که به عنوان پزشک و پیراپزشک بنا به وظیفه انسانی و شرعی خود برای ارائه کمک های پزشکی و درمانی به مجروحان و بیماران در لبنان حضور یافت و در اول آبان ماه خودروی وی توسط پهپادهای صهیونیستی بمباران شد و به شهادت رسید.

شهید الحیدری خادم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بود و در زیارت اربعین بیماران را به صورت رایگان مداوا می کرد.

امروز پیکر شهید حیدری به کشور منتقل شد و خانواده شهید حیدری و جمعی از مردم شهید برور امروز در مراسم معراج این شهید در تهران حضور یافتند تا با یاد و خاطره شهید با شهید حیدری وداع کنند. حسین (علیه السلام) و گرامیداشت یاد او. از شهدا. سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی نهضت مقاومت اسلامی لبنان: یحیی سینوار رئیس دفتر سیاسی حماس و سایر شهدای راهیان حرم با وداع با پیکر شهید حیدری، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت مستمر خود را از مقاومت اعلام کردند.

ادامه مطلب

وداع با پیکر شهید

این مهمانی با سرما است شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و حیدر حیدر کار تمام شده است و به زودی این شعارها در سرتاسر جهان و سرزمین های اشغالی پخش خواهد شد و مقاومت پیروز خواهد شد.

پس از مراسم وداع با معراج شهدا در تهران، پیکر شهید حیدری به حرم امام زادگان جعفر (علیه السلام) و حمیده خاتون (سلام الله علیها) در باغ فیض منتقل شد. قرار است مراسم تشییع پیکر این شهید پس از تشییع بر دوش امام جمعه تهران برای طواف ختم و زیارت حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) فردا (جمعه 13 فروردین) انجام شود. سپس بنا به وصیت شهید الحیدری در حرم امام خمینی (ره) به خاک سپرده می شود.

از آنجایی که تعدادی از بستگان شهید حیدری در قم زندگی می کنند، مراسم بزرگداشت وی در این شهر برگزار می شود. همچنین به پاس قدردانی از سال ها خدمت وفاداری این شهید، مراسم یادبودی در دانشگاه های تهران و شهید بهشتی برگزار می شود.

وداع با پیکر شهید

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز ۱۱ آبان با صدور بیانیه ای جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس در حمله به بیمارستانی در لبنان و شهادت دکتر علی حیدری پزشک ایرانی را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «شهید حیدری به دلیل احساس وظیفه انسانی و دینی خود برای ارائه کمک های پزشکی و پزشکی به نیازمندان، مدتی در بیروت حضور داشت کار به عنوان پزشک و امدادگر برای معالجه مجروحان و کمک به بیماران، تخلف محسوب می شود، این امر در کنوانسیون ژنو 1949 در مورد ممنوعیت حمله به بیمارستان ها، مراکز درمانی، پزشکیان و پرسنل پزشکی به وضوح بیان شده است. جنایت جنگی

وداع با پیکر شهید
تصویری از شهید دکتر علی حیدری در کنار سایر امدادگران

رژیم صهیونیستی از آغاز طرح نسل‌کشی غزه و متعاقب آن حمله به لبنان، بارها به مراکز درمانی، پزشکیان و امدادگران حمله کرده و علاوه بر تخریب کامل بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و مجروحان، صدها غیرنظامی را نیز در پی داشته است. پزشکیان شهید شده اند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جنایت جنگی رژیم اشغالگر را به شدت محکوم می‌کند و سازمان‌ها و نهادهای ذی‌صلاح از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی را به مستندسازی موارد مکرر این رژیم محکوم می‌کند. عفونت جدی وی بر نقض حقوق بشر بین المللی و حملات به بیمارستان ها و کادر پزشکی در غزه و لبنان تاکید کرد.

همچنین در 28 اکتبر سال جاری در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت، دکتر ردا آوازا و همسر ایرانی اش معصوم کرباسی شهید شدند.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، دوم آبان ماه در نشست شورای امنیت درباره وضعیت سوریه اظهار داشت: همین دیروز، این رژیم در ادامه عملیات تروریستی مستمر خود علیه غیرنظامیان در لبنان، دکتر دکتر را به قتل رساند. علی حیدری، یک پزشک ایرانی و یک امدادگر در بیروت. دکتر حیدری در حال انجام مراقبت های پزشکی حیاتی و کمک به مجروحان بود. این جنایت وحشیانه نقض آشکار کنوانسیون های ژنو 1949 است که حمله به بیمارستان ها و پرسنل پزشکی را ممنوع کرده و آن را جنایت جنگی می داند.

وی گفت: در حادثه دیگری در 28 مهرماه خودروی شخصی یک زن ایرانی به نام معصوم کرباسی و همسر لبنانی اش در منطقه پرجمعیت جونیه بیروت هدف موشک شلیک یک پهپاد اسرائیلی قرار گرفت. بلافاصله پس از حمله، خودرو را متوقف کردند و در کنار خیابان و در یک پارکینگ عمومی پناه گرفتند. در همین لحظه موشک دوم اصابت کرد و آنها را کشت. این جنایت هولناک در دوربین مداربسته ضبط شد و از آن زمان تاکنون در رسانه ها منتشر شده است.

رژیم صهیونیستی از آغاز تهاجم به نوار غزه در 7 اکتبر 2023، صدها بار بیمارستان‌ها و خودروهای امدادی از جمله آمبولانس‌ها را هدف قرار داده و اکثریت قریب به اتفاق بیمارستان‌های غزه را از مدار خارج کرده است.

در واقع رژیم اشغالگر بیمارستان هایی را بمباران کرد که در اثر تجاوزات اخیر علاوه بر مداوای بیماران و مجروحان، به پناهگاه آوارگان تبدیل شد. این رژیم که نتوانست به اهداف جنگ یعنی از بین بردن حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی دست یابد، مدعی است که در زیر این بیمارستان ها ستادی برای عملیات مقاومت فلسطین وجود دارد، اما با وجود تخریب، بسته شدن و تخلیه بیشتر بخش های غزه. بیمارستان ها فایده ای نداشت

حسام ابوسفیه، مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه، تیرماه گذشته از شهادت و دستگیری تعداد زیادی از کادر پزشکی در این منطقه به دست رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: باید یک گروه تحقیقاتی تشکیل شود. برای بررسی این پرونده تشکیل شده است. می خواهیم سرنوشت پرسنل پزشکی را که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت و دستگیر شده اند روشن کنیم.

وزارت بهداشت فلسطین در ابتدای اکتبر گذشته اعلام کرد که از 7 اکتبر 2023 تاکنون بیش از 990 پرسنل پزشکی در حملات رژیم اشغالگر به غزه به شهادت رسیده اند، در حالی که دفتر رسانه های دولتی در نوار غزه در ژوئیه گذشته. آمار شهدای انفرادی را گزارش کرد و اعلام کرد که 499 نفر در غزه بر اثر بمباران، تیراندازی مستقیم یا شکنجه در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی مداوا شدند. این امر حاکی از تشدید حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی غزه طی ماه های اخیر در بحبوحه انفعال شرم آور نهادهای بین المللی است.

تبلیغات بنری