اخبار اخبار سیاسی

واکنش چمران به حمله تروریستی در سیستان

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. مهدی شمران در دویست و شصت و هفتمین جلسه عمومی شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با گرامیداشت مقام سالمندان کشور، با فرا رسیدن روز جهانی سالمندان، که در تقویم رسمی ایالتی در 10 اکتبر قرار دارد. وی با حفظ این موضوع اختصاصی بر توجه و احترام بیشتر به این قشر مهم جامعه تاکید کرد.

وی ضمن تبریک روز سالمند گفت: سالمندی هدیه گرانبهایی از جانب خداوند است و ما خوشحالیم که در این راستا برای این گنجینه ها حرکت خوبی صورت گیرد. بنابراین شاهد طرح هایی بودیم که در دوره های قبل برای تکریم آنها اجرا شد. در این دوره از حیات شورا و با توجه به این موضوع مقرر شد طرح قبلی جهت اصلاح و تکمیل آن بررسی و پس از ارائه به شورا به عنوان تصمیم تکمیلی به مرحله اجرا درآید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی به نیروی انتظامی تاکید کرد: این مجموعه چه در داخل شهرها و چه در مرزها برای برقراری نظم و امنیت و تامین عمومی و فردی وظایف سنگینی بر دوش دارند. راحتی روی شانه هایش. وی بیان کرد: متأسفانه شامگاه یکشنبه در جریان حمله ناجوانمردانه دیگری که توسط گروهک های تروریستی در هنگ مرزی جکیگور در استان سیستان و بلوچستان انجام شد، شنیدیم که بسیاری از ماموران مرزبانی نام ستوان دوم «امیر محمد امیری» را بر خود دارند. و شهید رامین ولایتی. شهید وظیفه «مهدی البلوشی» به فیض شهادت نائل آمد.

وی با تسلیت به خانواده این شهدا و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همه این حملات تروریستی، اقدامات کور و قتل عام نتیجه توحش صهیونیستی است. این کشتارها ادامه همان کشتارهای اسرائیل در غزه و لبنان است و مقامات رسمی این رژیم جعلی در ایران اسلامی به گونه ای متفاوت و ناجوانمردانه تر این گونه اقدامات تروریستی را انجام می دهند.

شمران افزود: این گونه اقدامات نشانه دشمنی آشکار رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی است.

وی همچنین درگذشت مادر شهید حاج حسین خرازی را تسلیت گفت و برای آن مرحوم غفران الهی را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه بمباران و کشتار مردم غزه و لبنان به دست هیولاهای رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: متاسفانه در حملات اخیر این رژیم به لبنان بیش از 105 نفر غیر مسلح شهید شدند. وی بیان کرد: برای کشور کوچکی مانند لبنان این تعداد شهید تعداد زیادی است. به لبنانی های عزیزمان که توسط اسرائیل مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. شهادت این شهیدان را تسلیت می گوییم و امیدواریم با توان حزب الله و همه مسلمانان هر چه زودتر آثار این غده سرطانی از منطقه خاورمیانه برطرف شود و همه به زندگی خود ادامه دهند. صلح و آرامش

وی افزود: روزگاری تنها شیعیان در مقابل نیروهای چندملیتی ایستادگی کردند و دشمنان خود را شکست دادند. اما امروز این دایره بربریت گسترش یافته است و بقایای حملات وحشیانه اسرائیل به سرزمین فلسطین و لبنان بر پیکر رهبران ادیان و مکاتب دیگر اعم از مسیحیان، ارامنه و دیگران تأثیر گذاشته است. امروز تمام لبنان حزب الله است.

شمران همچنین به جنگ روانی اخیر صهیونیست ها در ورود تجاوزکارانه به لبنان اشاره کرد و گفت: مطمئن هستیم که رزمندگان لبنانی در میدان پیروز هستند. حتی اگر این تجاوز اتفاق بیفتد، محکوم به شکست هستند، درست مانند تجربیات تلخ قبلی خود مانند جنگ 33 روزه. در همان چارچوب زمانی جنگ 33 روزه، حزب‌الله مثل الان که دشمن از آن شکست می‌خورد زنده نبود، اما اکنون که قدرت برتر را دارد، قطعاً این شکست برای اسرائیل وحشتناک‌تر خواهد بود.

وی افزود: اگرچه با شهادت آقای الطسط لطمات زیادی به بدنه حزب الله وارد شده است، اما این سازمان به دلیل نبود رهبری فرو نمی پاشد، اما تشکیلات آن قویتر از گذشته خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به برخی کشورهای اسلامی و دولت‌های عربی گفت: با وجود مشاهده چنین کشتارهای انسانی و حتی واکنش‌های اعتراض آمیز غیرمسلمانان در کشورهای غربی، مایه شرم و تأسف است که برخی از شما چشمان خود را به روی خود می‌بندید. که شما فکر می کنید با حمایت از این رژیم ننگین نه تنها رابطه را قطع کرده اید بلکه مخفیانه به آنها کمک می کنید.

شمران همچنین تاکید کرد که ما توصیه و امیدواریم که این دولت ها به خود بیایند و از حمایت احمقانه خود دست بردارند و شکست اسرائیل را قطعی کنند. بدانند که حامیان آنها نیز مانند رژیم صهیونیستی به ته باتلاق کشیده خواهند شد و در گل و لای غرق خواهند شد.

وی شهادت سردار سرافراز مجاهدین و مهاجرین در شرب الله پاسدار، سردار سرتیپ عباس نیلفروشان از پیشکسوتان قدیمی و پیشکسوتان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان را تسلیت گفت. وی که در حمله تروریستی شامگاه جمعه 15 مهرماه توسط رژیم سفاک صهیونیستی به شهادت رسید در ادامه یاد و خاطره سردار سرتیپ اکبر نجفی پدر عزیز سودیه نجفی از اعضای این رژیم به شهادت رسید. ستاد کل شورای اجرایی شورای اسلامی شهر تهران.

تبلیغات بنری