اخبار اخبار ورزشی

واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به رد کردن هدایت تیم ملی توسط دو مربی ایرانی

تبلیغات بنری


جواد داوری در گفت وگو با توژال درباره آخرین فصل لیگ برتر بسکتبال ایران توضیح داد: لیگ امسال نسبت به سال گذشته لیگ بسیار خوبی بود اما قطعا باید از نظر کیفی قوی تر شود زیرا بازیکنان نوظهور و خوب هستند. می توان از طریق این مسابقات آموزش داد. باز هم باید به کیفیت توجه کنیم اما به نظر من یکی از بهترین و منظم ترین لیگ ها بود. البته لیگ دسته اول و بانوان ایرادات برنامه ای دارند که برای فصل جدید باید رفع شود و لیگ های اصلی با برنامه ریزی بهتری ساماندهی شوند. All Star نشان داد که او توانایی دارد و ما می توانیم از او استفاده کنیم. سال آینده با برنامه ریزی بهتری می توانیم از این توانایی استفاده کنیم.

وی درباره ضعف های موجود نیز گفت: چیزی که مغفول مانده بحث تمریناتی است که باید در لیگ و کلینیک مربیان قبل از فصل داشته باشیم چرا که معتقدم مربیان بسکتبال، داوران و سایر نیروی انسانی ما باید آموزش ببینند. . اگرچه مربیان ما تا حد امکان از فضای مجازی استفاده می کنند، اما فدراسیون هم باید پیشتاز باشد.

وی همچنین با اشاره به تاثیرات برگزاری لیگ بر کیفیت برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: اگرچه فصل دوم لیگ از سوی سازمان لیگ برنامه ریزی شده بود اما در این دوره دوم نیز موفقیت های خوبی حاصل شد. برای فصل پیش رو یکی از وظایف اصلی آقای علیپور حل مشکلات با تشکیل کارگروه های مختلف است. با توجه به تغییراتی که در برنامه سوپرلیگ غرب آسیا به خصوص مرحله نهایی انجام شد، برنامه های ما در مرحله مقدماتی به هم خورد اما برنامه ریزی و مدیریت خوبی شکل گرفت تا لیگ را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم. برای فصل جدید کمیته فنی و حقوقی بانوان و لیگ های پایه برای برگزاری لیگ اضافه می شود تا این سازمان کاملتر شود و لیگ ها در سطح بالاتری برگزار شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال به خودداری دو مربی ایرانی از هدایت تیم ملی واکنش نشان داد

وی درباره حواشی داوری در فصل گذشته نیز اظهار داشت: در بحث زیرساختی مشکلات همیشه وجود دارد و سعی می کنیم به صفر نرسیدند اما تا حدودی بهبود یافتند. اما باید از آقای نادر باقری تشکر کنم چون تمام مسابقات و صحنه های حساس قطع شد و در پایان فصل برای هر داور گزارشی در نظر گرفته شد. تمام اشتباهات داوران مشخص شد، اما گزارش نشد که این تصمیم عمدی بوده است. اشتباهاتی داشتیم و سعی کردیم کمترین اشتباه را داشته باشیم، اما داوران هم مانند بازیکنان و مربیانی که اشتباه می کنند مشکلاتی داشتند که باید رفع می شد. سعی می کنیم با آموزش بیشتر که حلقه مفقوده ماست، این خطاها را به حداقل برسانیم.

رئیس انجمن بسکتبال درباره حواشی مسابقات روی سکوها به ویژه دیدار فینال لیگ گفت: متاسفانه یکی از مشکلات بزرگی که با آن مواجه هستیم بحث فرهنگ سازی است. بدترین صحنه ها در مسابقه گذشته بود که بخشی احساسی و بخشی فرهنگی بود. چند نفر در همه جا هستند که حواشی را ایجاد می کنند و متأسفانه ما شخصیتی نداریم که آنها را کنار بگذاریم. اگر تیمی در خانه تیم محبوب شما را شکست دهد و قهرمان شود، تلاش کرده و به آن موفقیت رسیده است، نباید کسی را مقصر بدانیم. باید بپذیریم که تیم ما هم تلاش کرد و سیستم و داور مسئولیت باخت را بر عهده نمی گیرند. مسلم است که در فصل جدید جریمه های سنگین تری و مبالغ بالاتری برای کاهش این حواشی اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که لیدرهای غیر بسکتبالی که از حوزه هایی مانند فوتبال می آیند مشکل ساز هستند اما در مجموع خود باشگاه ها نیز باید در کنترل حواشی کمک کنند. مشکل ما فضای مجازی است که من شخصا به آن اعتقاد دارم و به آن اعتقادی ندارم. متأسفانه فضای مجازی می خواهد پخش کند و تصمیم بگیرد و این اشتباه است. فرهنگ انجام این کار اشتباه است و کارگزاران را علیه یکدیگر قرار می دهد. متاسفانه کنترل فضای مجازی نیز بسیار مشکل است. قبل از لیگ درباره لیدرها صحبت کردیم و گروهی از تماشاگران هستند که متاسفانه نمی توان آنها را از بقیه جدا کرد.

داوری در خصوص استعفای محسن مظفر از سمت ریاست سازمان لیگ گفت: برگزاری لیگ کار سنگینی است و مظفر درگیر کارهای روزمره فدراسیون است. از او خواستم در سازمان لیگ حضور داشته باشد و کمک زیادی به ما کرد اما همیشه انتقاداتی وجود دارد. حتی بهترین فرد هم با آن مشکل دارد. در مورد آقای علیپور هم باید بگویم که ایشان تجربه زیادی دارند. ایشان سال ها رئیس شورا و رئیس کمیته شهرستان بوده و دو سال است که با ما بوده و سیستم ما را می شناسد. او یک آدم هنری است چون داور بود. آنها جوان، پرانرژی و توانا هستند. اگر حمایت شود اتفاقات خوبی می افتد. ما سعی کرده ایم جوانان را به کار بگیریم و امیدوارم با حمایت هایی که می کنیم اتفاقات خوبی بیفتد.

رئیس فدراسیون بسکتبال به خودداری دو مربی ایرانی از هدایت تیم ملی واکنش نشان داد

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره تصمیمات کمیته فنی برای تعیین گزینه های سرمربیگری تیم ملی نیز گفت: در کمیته فنی فدراسیون افراد صاحب سبک و صاحب نظری حضور دارند. آنها صحبت کردند و یکسری عوامل از جمله شرایط تیمی و وضعیت روحی در نظر گرفته شد. تحلیل و بحث کردیم. گزینه های داخلی و خارجی را بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم که هم گزینه داخلی به نفع ماست و هم گزینه خارجی به نفع ماست.

وی همچنین درباره رد پیشنهاد مدیر فنی تیم ملی از سوی گزینه های ایرانی گفت: 4 نفر برای مذاکره انتخاب شدند. مربیان محلی تصمیم گرفتند به دلایل شخصی در این مسابقه شرکت نکنند. در مورد گزینه خارجی به خوبی با هم صحبت کردیم، اما او در کلاس های فیبا نیز حضور داشت و نتوانستیم همکاری کنیم. سایر گزینه های خارجی را بررسی کرده ایم تا در صورت تمایل افراد دیگری نیز به گزینه ها اضافه شوند. کمیته فنی بهترین مربی را می خواهد اما به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد نمی آیند. می دانستیم این احتمال وجود دارد که هر دو گزینه داخلی برای او قابل قبول نباشد و طبیعی بود که قبول نکنند.

داوری در پاسخ به این سوال که چه زمانی گزینه نهایی را برای تیم ملی ارائه می کنند، تصریح کرد: گزینه های مختلف باید شرایط کشور ما را بپذیرند و توافق با برخی از گزینه هایی که انتخاب می کنیم مشکل دارد. . تلاش ما این است که تا پایان ماه سرمربی تیم ملی را نهایی کنیم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال