اخبار اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی ربودن شغل از انسان‌ها را آغاز کرد

تبلیغات بنری


هوش مصنوعی شروع به سرقت مشاغل از انسان کرده است

به گزارش مجله توژال؛ یک ایستگاه رادیویی در لهستان اعلام کرد که قصد دارد از آواتارهای دیجیتالی ایجاد شده با استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه های خود به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی استفاده کند. چندی پیش، این ایستگاه اخراج گسترده مشتریان و خبرنگاران خود را آغاز کرد.

حدود دو سال پیش، اولین ابزار هوش مصنوعی برای مدیریت ایستگاه های رادیویی با نام RadioGPT منتشر شد. اما در آن زمان هیچ کس باور نمی کرد که چنین ابزارهایی بتوانند در مدت زمان کوتاهی جایگزین نیروهای انسانی شوند. در همین راستا، ایستگاه رادیویی OFF Radio که در کراکوف لهستان فعالیت می کند، حدود یک هفته پیش خبرنگاران خود را اخراج کرد تا استفاده آزمایشی از ابزارهای خودکار و شخصیت های مجازی ساخته شده با هوش مصنوعی را آغاز کنند. البته مدیر شبکه مدعی است که اخراج ها به دلیل کم بیننده بودن برنامه ها بوده است.

مدیران این شبکه رادیویی اعلام کردند که برای جایگزینی مجریان سه آواتار دیجیتالی در نظر گرفته اند که تمرکز آن ها مطابق با سلیقه مخاطبان جوان است. آواتارها قرار است در مورد موضوعاتی مانند هنر و فرهنگ در کنار مسائل اجتماعی معاصر صحبت کنند. همانطور که مدیر اصلی صداوسیما درباره آخرین اقدام و سوالات خبرنگاران گفت: هوش مصنوعی تهدیدی برای رسانه، صدا و سیما و صنعت روزنامه نگاری است یا فرصت؟ ما به دنبال پاسخی برای این سوال هستیم. همچنین اخیراً برنامه ای از ایستگاه مذکور پخش شد که در آن هوش مصنوعی با شاعر لهستانی Wiszawa Zemborska که در سال 2012 درگذشت و برنده جایزه نوبل ادبیات شد، مصاحبه ای انجام داد.

افکار عمومی در مورد استفاده از هوش مصنوعی به جای خبرنگاران چیست؟

این حادثه در ایستگاه رادیویی OFF زمانی مورد توجه عموم قرار گرفت که یکی از روزنامه نگاران آن نامه ای سرگشاده در اعتراض به جایگزینی کارکنان با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر کرد. او که منتقد سینما است، اخیراً در این رادیو برنامه ای داشت که با پناهندگان اوکراینی مصاحبه می کرد. اما اکنون با یک برنامه جدید با آواتار دیجیتال جایگزین شده است. وی همچنین نسبت به از بین رفتن مشاغل مرتبط با رسانه هشدار داد و احتمال جایگزینی مشاغل خلاق با ماشین آلات را بسیار قوی دانست.

به گزارش آسوشیتدپرس، بیش از 15000 نفر در اعتراض به اقدام اخیر ایستگاه رادیویی مورد بحث، طوماری دیجیتالی را امضا کرده اند. علاقه رسانه‌ها به این موضوع به حدی رسیده است که معاون نخست‌وزیر لهستان که وزیر ارتباطات دیجیتال این کشور نیز هست، در پستی در پلتفرم X اعلام کرد که اگرچه از حامیان توسعه هوش مصنوعی است. ، وی معتقد است برخی از خطوط حساس نقض شده است. وی همچنین اظهار داشت که بودجه ایستگاه رادیویی OFF از مالیات مردم تامین می شود و تصمیم اخیر مدیران آن تکان دهنده است.

تبلیغات بنری