اخبار اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی آمار مرگ‌ومیر را در بیمارستان کاهش می‌دهد

تبلیغات بنری


هوش مصنوعی مرگ و میر در بیمارستان ها را کاهش می دهد

به گزارش سایت توژال، هوش مصنوعی ممکن است به زودی بتواند به کاهش مرگ و میر در بیمارستان ها کمک کند. تحقیقات جدید نشان داده است که یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند با شناسایی بیماران بستری در بیمارستان که در معرض خطر بالای وخامت سلامت هستند، خطر مرگ های غیرمنتظره را کاهش دهد.

وخامت سریع وضعیت بیماران بستری در بیمارستان دلیل اصلی پذیرش بی رویه در بخش مراقبت های ویژه است. تحقیقات قبلی سعی کرده است از فناوری برای شناسایی این بیماران استفاده کند، اما شواهدی مبنی بر استفاده از تکنیک‌های پیش‌بینی برای کمک به بیماران آسیب‌پذیر وجود دارد.

محققان شبکه بیمارستانی Unity Health تورنتو و دانشگاه تورنتو (UToronto) اثربخشی یک سیستم هشدار اولیه مبتنی بر هوش مصنوعی به نام CHARTWatch را تأیید کردند که پس از سه سال توسعه و آزمایش در بخش دولتی بیمارستان سنت مایکل مورد استفاده قرار گرفت. (بیمارستان سنت مایکل).

این مطالعه شامل 13649 بیمار 55 تا 80 ساله بود که در بیمارستان سنت مایکل بستری شدند که از این تعداد 9626 نفر در دوره قبل از مداخله و 4023 نفر در دوره مداخله Chartwatch بستری شدند. همچنین در این تحقیق 8470 بیمار بستری در بخش های فوق تخصصی و بدون استفاده از ساعت نمودار مورد بررسی قرار گرفتند. در طول دوره مداخله 19 ماهه، 482 بیمار بستری در بخش عمومی در مقایسه با 1656 بیمار بستری شده در دوره 43 ماهه قبل از مداخله در معرض خطر بالا بودند. مرگ و میر در گروه کنترل نمودار کمتر از گروه قبل از مداخله بود و به 1.6% در مقابل 2.1% رسید.

دکتر آمل ورما، محقق ارشد این پروژه، گفت که با استفاده روزافزون از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در پزشکی، ارزیابی دقیق آن‌ها برای اطمینان از ایمن و مؤثر بودن آن‌ها مهم است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که سیستم‌های هشدار اولیه مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاهش مرگ‌ومیرهای غیرمنتظره در بیمارستان‌ها امیدوارکننده هستند.

ارتباط منظم به کاهش مرگ و میر کمک کرد زیرا ChartWatch به پزشکیان کمک کرد تا هشدارهای هم‌زمان، ایمیل‌های روزانه دو بار به تیم‌های پرستاری و ایمیل‌های روزانه به تیم مراقبت تسکینی ارسال کنند. همچنین، Chartwatch با افزایش نظارت بر پرستاران، افزایش ارتباطات بین پرستاران و پزشکیان و تشویق پزشکیان به ارزیابی مجدد بیماران، مسیری برای مراقبت از بیماران در معرض خطر ایجاد کرد.

ورما گفت: «در نهایت، این تحقیق نشان می‌دهد که چگونه سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند از پرستاران و پزشکیان در ارائه مراقبت‌های با کیفیت بالا حمایت کنند.»

تبلیغات بنری