اخبار اخبار سیاسی

هوش مصنوعی، چشم سوم نیروی‌های نظامی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. سازنده تسلیحات اروپایی MBDA از Ground Warden، یک کمک تصمیم گیری مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) رونمایی کرده است که از فناوری فراتر از خط دید برای یافتن اهداف پنهان استفاده می کند.

به گفته IA، نگهبان زمینی با سایر دارایی های MBDA کار می کند و برای کمک به واحدهای نظامی برای تقویت عملیات اطلاعاتی، نظارت و شناسایی (ISR) طراحی شده است.

MBDA، سرمایه گذاری مشترک بین سه شرکت اروپایی در بخش هوافضا و دفاع، موشک ها و سیستم ها را برای هر سه شاخه نظامی تامین می کند.

Earth Observer چگونه کار می کند؟

در سناریویی که برای خبرنگاران توضیح داده شد، یک پهپاد در یک منطقه جنگلی دیده می شود. چنین محیطی برای مخفی شدن و انجام حملات تانک ها ایده آل است. حتی سیستم های نصب شده روی شانه نیز برای مقابله با چنین حمله ای مشکل دارند.

MBDA پیشنهاد می‌کند که سیستم موشکی را به یک سیستم نظارت زمینی متصل کند، که می‌تواند داده‌های پهپاد را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کند و گزینه‌های حمله را در مورد مکان هدف و زمان رهگیری آن به کاربر پیشنهاد دهد.

در سناریوی دیگری که توسط MBDA نشان داده شد، موشکی که به سمت یک هدف شلیک شد، تصاویری را در طول مسیر پرواز خود ثبت کرد و آنها را به واحد زمینی بازگرداند، جایی که برای شناسایی سایر تهدیدات در منطقه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

این نشان می دهد که حتی یک سلاح نهایی می تواند به عنوان سنسور استفاده شود و برای بهبود کارایی واحدها استفاده شود.

MBDA یک پلت فرم مشابه برای واحدهای هوایی به نام Sky Warden ارائه می دهد که هدف آن بهبود “تعامل” نیروهای مسلح است.

پیشرفت مداوم

با تغییر سریع جنگ های مدرن، MBDA مشتاق به روز رسانی مداوم سیستم های خود است. در ابتدا، این شرکت از هوش مصنوعی برای بهبود سیستم و ارائه تجزیه و تحلیل دقیق تر از داده های جمع آوری شده استفاده می کند.

حتی با وجود تمام فناوری، اپراتور همیشه در جریان خواهد بود. این سیستم فقط برای ارائه کمک های تصمیم گیری طراحی شده است و در واقع مسئولیت اجرای تصمیم را ندارد. تصمیم نهایی همیشه بر عهده شخصی است که دستگاه را اداره می کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال