اخبار اخبار تکنولوژی

همگرایی دانش علوم شناختی و هوش مصنوعی برای رفع مسائل حیاتی است

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران، سید محمد مهدوی که در افتتاحیه دومین دوره جایزه سالانه ایران برای هوش مصنوعی وی بیان کرد: با پیشرفت هایی که در زمینه هوش مصنوعی و تولید سیستم های هوشمند صورت گرفته است، می توان بین شناخت طبیعی و شناخت مصنوعی پیوند برقرار کرد.

وی با بیان اینکه علوم شناختی دانش لازم برای پیشرفت و توسعه فناوری های هوش مصنوعی را در اختیار فعالان این حوزه قرار می دهد، خاطرنشان کرد: ورود هوش مصنوعی به جنبه های مختلف زندگی تغییرات بسیاری را به همراه داشته و این حوزه روز به روز در حال گسترش است. روز امروز است.

مهدوی در ادامه گرایش هایی مانند برنامه ریزی، یادگیری، تفکر، پردازش زبان طبیعی و توانایی حرکت و دستکاری اشیاء را از موضوعات کلیدی هوش مصنوعی برشمرد و گفت: علم شناختی در واقع به دنبال ابزارهایی است که بتوان از آنها برای بهبود توانایی های ذهنی استفاده کرد . مکانیسم هایی با کمک داده های رفتاری افراد و آگاهی از فرآیندی که در مغز اتفاق می افتد برای پردازش داده ها.

وی بر اهمیت همگرایی حوزه های علوم شناختی و هوش مصنوعی در تحلیل رفتار و توسعه فرآیند شناخت درمانی تاکید کرد و گفت: با همگرایی این دو دانش، می توانیم داده های پیچیده رفتاری را به راحتی تفسیر کنیم. به عنوان بهره برداری از داده های ساده.

همگرایی دانش علوم شناختی و هوش مصنوعی برای حل مسئله حیاتی است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی نماینده علمی گفت: هوش مصنوعی با مطالعه الگوهای مغز انسان و تحلیل فرآیند شناختی ایجاد می شود و نتایج این مطالعات منجر به توسعه هوش می شود. نرم افزارها و سیستم ها از طریق استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به تشخیص زودهنگام اختلالات شناختی کمک کرد و راه‌حل‌هایی برای درمان کمبودها در کودکان و سالمندان ارائه کرد.

به گفته مهدوی، استفاده از هوش مصنوعی در علوم شناختی می تواند به دستیابی به دیدگاه های جدید و تحلیل های عمیق تر در مورد رفتار و فرآیندهای ذهنی انسان کمک کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود نقش هوش مصنوعی را در سه حوزه سلامت و سرمایه شناختی، تقویت یادگیری و آموزش در بین کودکان و نوجوانان در آموزش و همچنین شناسایی رفتارها و گفتمان اجتماعی مهم دانست. در حال حاضر زیرساخت های لازم برای پیوند این دو دانش در کشور ایجاد شده و تعدادی دیگر نیز در حال ساخت هستند تا نقش کارشناسان، پژوهشگران و کارآفرینان را در این زمینه افزایش دهند. دانش هوش مصنوعی در زمینه علوم شناختی و علوم اعصاب.

مسابقه ملی هوش مصنوعی در ایران توسط آکادمی دیپ نکس و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و نخبگان ملی برگزار شد. این موسسه در چارچوب پروژه شهید بابایی است.

در این رقابت، اهدافی مانند توسعه مهارت‌ها در حوزه‌های علم داده، یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل داده‌ها و غیره به معرفی ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت سلامت و تسریع ورود و ورود فناوری‌های نوظهور در حوزه سلامت کمک می‌کند. صنعت بهداشت از محصولات قابل تحویل تا زمان تحقق محصول، راهنمایی و آموزش تیم ها برای حل مشکلات واقعی پشتیبانی می کند.

برقراری ارتباط بین صنعت پزشکی و مهندسی، آموزش و توانمندسازی استعدادهای برتر، آموزش افراد برای ورود مستقیم به بازار کار، تشکیل و توسعه گروه های استعدادیابی، ایجاد تیم های بین رشته ای و افزایش کارآفرینی از دیگر اهداف ایران است. مسابقه هوش مصنوعی

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال