اخبار اخبار تکنولوژی

همکاری فرانسه و بلژیک در تحقیقات علیه تلگرام

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، پولیتیکو در گزارشی نوشت: دادستان های فرانسه در حال حاضر در حال رسیدگی به اتهامات این غول فناوری روسی هستند که شامل همدستی در راه اندازی یک پلتفرم آنلاین برای تسهیل تراکنش های غیرقانونی در جرایم سازمان یافته و امتناع از همکاری با مقامات مجری قانون است.

تیم های تحقیقاتی مشترک در چارچوب آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری عدالت کیفری (Eurojust) وجود دارند تا به دولت های اروپایی اجازه دهند تا اطلاعات و شواهد را مستقیماً مبادله کنند، در زمان واقعی همکاری کنند و عملیات مشترک انجام دهند.

دوروف در 24 آگوست (3 سپتامبر) پس از فرود هواپیمای او در حومه پاریس که موجی از شوک را در سراسر جهان ایجاد کرد، دستگیر شد. دستگیری موسس تلگرام پس از تحقیقات چند ماهه مبنی بر عدم تمایل تلگرام به همکاری با مقامات در مواردی از جمله کودک آزاری صورت گرفت.

این پلتفرم پیام رسانی که به دلیل تعهد قوی خود به حفظ حریم خصوصی شناخته می شود، به پناهگاهی برای جنایتکاران، مخالفان سیاسی و ژنرال های نظامی تبدیل شده است.

بر اساس یک سند اداری فرانسوی که اولین بار توسط پولیتیکو مشاهده شد، بازرسان فرانسوی با همتایان اروپایی خود تماس گرفتند و آنها عدم تمایل تلگرام به همکاری را تایید کردند.

دفتر دادستانی پاریس در بیانیه ای که در 28 آگوست و همزمان با اعلام اتهامات علیه دوروف منتشر شد، تأیید کرد که وقتی ما رایزنی کردیم، سایر نهادهای تحقیقاتی فرانسه و همچنین شرکای یوروجاست در فرانسه، به ویژه بلژیک، مشاهدات مشابهی را به اشتراک گذاشتند. درباره رفتار تلگرام .

دادستانی فرانسه روز جمعه اعلام کرد، یک دادستان فدرال بلژیک نیز تحقیقاتی را در مورد عدم پاسخگویی تلگرام به درخواست‌های قانونی آغاز کرده است.

یک ماه پس از دستگیری، دوروف اعلام کرد که تلگرام سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرده است تا در صورت درخواست مقامات قضایی مربوطه، امکان افشای آدرس IP و شماره تلفن مجرمان مظنون را منعکس کند.

تبلیغات بنری