اخبار اخبار تکنولوژی

هشدار مقام اوکراینی درباره تهدید امنیتی تلگرام

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت توژال، کایرلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، در مصاحبه ای که در 7 سپتامبر منتشر شد، گفت که این تلگرام «مضر» و «تهدیدی برای امنیت ملی ما» است.

اظهارات بودانوف چند هفته پس از دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل روسی الاصل تلگرام در فرانسه بیان شد. دادگاهی در فرانسه دوروف را به جرایم متعدد از جمله راه اندازی یک پلتفرم آنلاین که معاملات غیرقانونی، پورنوگرافی کودکان، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری را تسهیل می کرد، متهم کرد.

بودانوف در مصاحبه با رادیو مپ گفت: او هرگز ترسی نداشت که بگوید تلگرام تهدیدی برای امنیت ملی اوکراین است. تلگرام مخرب است و می توان آن را مسدود کرد.

این مقام اوکراینی گفت: او از مسدود کردن تلگرام به همان شکلی که شبکه اجتماعی روسی VKontakte در ماه می 2017 مسدود شد، پشتیبانی نمی کند. اما صاحبان کانال های تلگرام نباید ناشناس باشند. دارندگان کانال تلگرام باید هویت خود را ثبت کنند تا همه بدانند که آیا این کانال شهروند فدراسیون روسیه است یا شهروند اوکراین.

تلگرام همچنان یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در میان اوکراینی ها است. نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه بین المللی جامعه شناسی کیف در سپتامبر 2023 انجام شد، نشان داد که 44 درصد از اوکراینی ها از تلگرام برای دریافت اطلاعات و اخبار استفاده می کنند.

بسیاری از مقامات و نهادهای دولتی در اوکراین به استفاده از تلگرام بر خلاف توصیه های پخش کننده تلویزیون و رادیو این کشور ادامه می دهند.

پاول دوروف که دارایی خالص او 15.5 میلیارد دلار تخمین زده می شود، در سال 2014 پس از خودداری از انجام درخواست های کرملین برای ممنوعیت گروه های مخالف در VKontakte روسیه را ترک کرد و بعداً این پلت فرم را فروخت.

به گزارش روزنامه کی‌یف ایندیپندنت، دوروف ادعا می‌کند که او را طرد کرده و عملاً از روسیه تبعید شده است، اما گروه اوکراینی کرملینگرام که علیه استفاده از تلگرام در اوکراین فعالیت می‌کند، ادعا می‌کند که او از زمان خروجش 60 بار به این کشور سفر کرده است. روسیه. سفر کرد

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال