اخبار اخبار سیاسی

هشدار سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایران، سعید بشیری با اشاره به اخطار قرمز سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه جدید بارشی در تهران، گفت: از ساعات اولیه روز شنبه 16 مهرماه 1403 تا پایان ساعت 14:00 همان ماه مناطق مختلف تهران به ویژه ارتفاعات در طول روز شاهد بارش شدید باران و رعد و برق و وزش باد موقت و کاهش دما بود. در مناطق در معرض خطر احتمال تگرگ و در ارتفاعات نیز بارش برف و گاهی کولاک پیش بینی می شود.

وی افزود: این سامانه بارشی به ویژه در کوهپایه ها و ارتفاعات شمال تهران از جمله دربند، درقی، محور سولقان و امامزاده داود (علیه السلام) فعال بوده و باعث افزایش ناگهانی سطح آب می شود. رودخانه ها و کانال ها طغیان رودخانه ها، ایجاد رواناب سطحی و سیل. همچنین خطراتی مانند رعد و برق، لغزندگی جاده ها، رانش زمین، ریزش سنگ، مه و کاهش دید وجود دارد. همچنین در قله های مرتفع احتمال بارش برف و کولاک وجود دارد که منجر به خسارت به محصولات کشاورزی می شود.

البشیری تاکید کرد: شهروندان از تردد و استراحت در حاشیه رودخانه ها و آبراه ها به ویژه در مناطق شمالی استان کین و محور امامزاده سلیمان (علیه السلام) خودداری کنند. از سفرهای غیرضروری به مناطق برفی و کوهستانی به ویژه گردنه های مرتفع خودداری شود و توصیه می شود خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند. از هرگونه سفر کوهنوردی، پروازهای تفریحی پاراگلایدر و هواپیماهای آموزشی در این مناطق باید خودداری شود.

معاون استاندار تهران بر پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها تاکید کرد و افزود: مردم از حضور در ارتفاعات پرهیز کرده و از استحکام سازه های موقت، بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

وی در خاتمه به مسافران و شهروندان توصیه کرد: با جدیت از تردد دور باشند، در رودخانه ها و مسیل ها توقف کنند و برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار به علائم هشدار دهنده سیل توجه کنند. برای برنامه ریزی، آماده سازی و پاسخگویی به موقع با تمامی نهادهای ذیربط از جمله شهرداری، بخشداری، دهیاری، اداره راه و آب منطقه ای، سازمان های خدمات رسان و امدادی هماهنگی صورت گرفت.

تبلیغات بنری