اخبار اخبار تکنولوژی

هشدار آژانس اطلاعاتی آلمان درباره هکرهای روسی

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت «توژال»، این آژانس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «X» اعلام کرد که با همکاری اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی)، سازمان امنیت سایبری آمریکا (CISA)، آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری می کند. (NSA) و سایر شرکای بین المللی، علیه گروه سایبری وابسته به «توژال». واحد 29155 اطلاعات نظامی روسیه هشدار داد

این هشدار در اوج نگرانی اروپا از هکرها و جاسوسان روسی از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در سال 2022 است.

در اوایل سال جاری، برلین روسیه را به انجام حملات سایبری علیه حزب حاکم سوسیال دموکرات و همچنین علیه شرکت‌هایی در بخش‌های لجستیک، دفاع و فناوری اطلاعات متهم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان اطلاعات آلمان در هشدار خود اعلام کرد که این گروه که با نام های «کد بلیزارد» یا «آبجو کهربا» نیز شناخته می شود، فعالیت هایی با هدف جاسوسی و خرابکاری انجام می دهد که اغلب شامل تغییر صفحه اول وب سایت ها و انتشار داده هایی که به سرقت رفته است.

در اواسط ماه مه سال جاری، آلمان و جمهوری چک روسیه را مسئول یک سری حملات سایبری دانستند و پس از آن اتحادیه اروپا به مسکو درباره عواقب چنین رفتارهای مخرب در فضای سایبری هشدار داد. روابط بین مسکو و غرب از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال 2022 و حمایت اتحادیه اروپا از کی یف متشنج بوده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال