اخبار اخبار تکنولوژی

هزینه ۳۹۴ میلیون دلاری صنعت فناوری در انتخابات آمریکا

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، تجزیه و تحلیل داده های جدید کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا، تأثیر بسیار چشمگیر صنعت فناوری در انتخابات آمریکا را نشان می دهد. حامیان ارزهای دیجیتال به ویژه در این انتخابات فعال بوده اند، زیرا به دنبال به چالش کشیدن مقررات و صرف هزینه های زیادی برای کمپین ها و رقابت های کنگره هستند.

این کمک ها توسط شرکت های بزرگ فناوری از جمله گوگل، واتس اپ، لینکدین و نتفلیکس انجام شده است. دیگران سرمایه گذاران قدرتمندی بودند که میلیاردها دلار سرمایه گذاری در فناوری به دست آوردند.

در مجموع، ترامپ 273.2 میلیون دلار کمک مالی از افرادی از جمله ایلان ماسک، مارک اندرسون و جان کوم دریافت کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و ایکس، 242.6 میلیون دلار پرداخت کرد. مارک اندرسن، موسس شرکت سرمایه گذاری آندریسن هوروویتز، 5.5 میلیون دلار و جان کوم، بنیانگذار واتس اپ، 5.1 میلیون دلار به رئیس جمهور منتخب ایالات متحده کمک کردند.

کامالا هریس در مجموع 120.9 میلیون دلار دریافت کرد که شامل 51.1 میلیون دلار از بنیانگذار فیس بوک داستین مسکوویتز، 17 میلیون دلار از بنیانگذار لینکدین رید هافمن و 11.7 میلیون دلار از کریس لارسن، رئیس میلیاردر شرکت ارز دیجیتال ریپل است.

یافته‌های FEC تنها بخش کوچکی از میلیون‌ها دلاری است که صنعت فناوری در واشنگتن برای تأثیرگذاری بر دولت و تنظیم‌کننده‌ها هزینه کرده است. حسابداری کمک های سیاسی آمریکا پیچیده و مبهم است و اهداکنندگان می توانند راه هایی برای اهدای پول بدون گزارش عمومی پیدا کنند.

اگرچه شرکت های سوخت فسیلی معمولاً بیشترین هزینه را در انتخابات دارند، لابی ارزهای دیجیتال به سرعت تبدیل به بزرگترین خرج کننده در انتخابات ایالات متحده شده است. طبق گزارش Think Tank Public، صنعت ارزهای دیجیتال بیشترین هزینه را در انتخابات 2024 داشت.

به گزارش گاردین، در حالی که ترامپ مخالف ارزهای دیجیتال بود و آن را «کلاهبرداری» نامید، اکنون موضع خود را در برابر این صنعت تغییر داده و حتی خودش یک ارز دیجیتال راه اندازی کرده است.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist