اخبار اخبار سیاسی

نگاه سازمان بازرسی کل کشور به موضوع آب صیانتی و حمایتی است

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، ستار شیرعلی معاون کنترل و بازرسی اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از شرکت آب منطقه ای استان قزوین بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید، جلسه بررسی چالش های بحران کم آبی استانداری قزوین که با حضور مدیران برگزار شد، معاون امور اقتصادی کنترل و بازرسی سازمان بازرسی کل استان قزوین برگزار شد. از ادارات استانداری شرکت آب منطقه ای استانداری گفت: سازمان بازرسی کل کشور بر اساس اصل 174 قانون اساسی مرجع نظارتی در کشور است و وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین و روان شدن امور در دستگاه های اجرایی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان بازرسی کل کشور به مسائل کشوری مانند آب رویکرد حمایتی و پیشگیرانه است، تصریح کرد: یکی از چالش های بزرگی که امروز کشور با آن مواجه است آب است و با کاغذ و جلسات نمی توان این چالش بزرگ را حل کرد. موضوع باید حل شود مدیریت و مدیریت شد.

شیرعلی ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود منابع آبی در کشور باید نظرات کارشناسی جمع آوری و به ویژه در استانداری ها اعمال شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه علمی در سازمان بازرسی کشور در موضوع آب، خاطرنشان کرد: در این کارگروه علمی از شیوخ صنعت آب دعوت کردیم تا نظرات کارشناسان خود را برای حل چالش آب جمع آوری و فکر کنند. در مورد آن پس به دستگاه اجرایی. زیرا معتقدیم این مشکل باید در داخل کشور حل شود و مهم ترین راه حل این است که مصرف هوشمندانه مدیریت شود.

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور بر تعامل سازمان بازرسی کل کشور با نهادها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: دستگاه نظارتی در مجاورت دستگاه اجرایی است و باید قبل و حین کار نظارت داشته باشد.

شیرعلی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه ما نماینده و سرباز مردم هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه های مهم ما مردم هستند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حضور مردم در پای صندوق های رای است. دلیل تداوم و حیات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است. درب اتاق کارگردان باید به روی عموم باز باشد.

وی تاکید کرد: مدیران نهادها باید با حضور در مساجد و مجامع عمومی در مقابل مردم حضور داشته باشند تا به صورت مستقیم به مشکلات و دغدغه های آنان گوش فرا دهند.

پیش از سخنان معاون بازرسی کل کشور، ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گزارشی از وضعیت آب استان ارائه کرد.

مدیران شرکت آب منطقه ای استانداری قزوین همچنین بر مشکلات آب در استانداری از جمله فرونشست زمین، برداشت محدود منابع آب زیرزمینی، کاهش میزان آب مورد نیاز استانداری از سدهای مشترک، ضرورت رفع مشکلات آب در استانداری تاکید کردند. وضع تعرفه آب در واقعیت و نبود قوانین بازدارنده در برخورد با منابع آب غیرمجاز و نبود آن به نیروی متخصص در حوزه آب اشاره کردند.

نماینده اقتصادی سازمان بازرسی کشور در خاتمه از رصدخانه آب شرکت آب منطقه ای استان قزوین بازدید کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال