اخبار اخبار اقتصادی

نوسانات شاخص‌های نفتی کار دست برنت داد

تبلیغات بنری


نوسانات در شاخص های نفتی باعث شده تا دست برنت نمایان شود

به گزارش سایت توژال به نقل از اف ایکس استریت، تحلیل نوسانات شاخص های نفتی نشان می دهد که قیمت نفت خام برنت طی یک هفته و نیم گذشته بیش از 10 درصد کاهش یافت و حدود 73 دلار معامله شد. به ازای هر بشکه که به پایین ترین سطح خود در 9 ماه گذشته نزدیک شده است.

اگرچه تحولات سمت عرضه در روزهای اخیر بر اخبار غالب بوده است، نگرانی های زمینه ای تقاضا باعث ایجاد “عدم تعادل” شده است.

آنچه مسلم است این است که اگرچه پتانسیل افزایش در این بخش وجود دارد، اما گزارش‌ها از کاهش تولید باعث افزایش قیمت نفت نشده است. با توجه به باربارا لامبرشتاستراتژیست کالاهای Commerzbank اشاره می کند که چشم انداز عرضه بالقوه بالاتر قیمت ها را تحت فشار شدید قرار می دهد.

تقاضا برای نفت واقعا چقدر کاهش یافته است؟

نگرانی ها در مورد تقاضا در چین متمرکز شده است، جایی که تقاضا در ماه های اخیر ناامید کننده بوده است. بنابراین واردات نفت خام چین که سه شنبه آینده به عنوان بخشی از داده های تجارت خارجی منتشر خواهد شد، احتمالاً تمرکز ویژه ای خواهد بود. واضح است که یک شگفتی مثبت منجر به بهبود قیمت نفت خواهد شد. هفته آینده، سه آژانس انرژی نیز پیش بینی های ماهانه جدید خود را منتشر خواهند کرد.

با نگاه به آینده، چشم انداز بازار اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده احتمالا سه شنبه آینده مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت. با این حال، ماه گذشته، آژانس نسبت به تقاضای ایالات متحده برای سال جاری خوشبین تر و تا حدودی بدبینانه تر برای سال آینده بود، اما همچنین رشد 1 درصدی تقاضا برای سال 2025 را پیش بینی کرد. زیرا تولید نفت ایالات متحده احتمالاً در میان قیمت های بسیار پایین تر کاهش می یابد.

با این حال، آخرین اعداد برای ماه جولای تا حدودی ناامید کننده بود. تقاضای چین نیز پس از آن که آژانس بین‌المللی انرژی در ماه گذشته پیش‌بینی‌های خود را کاهش داد، به سمت پایین بازنگری شد.

با این حال، با به تعویق انداختن افزایش تولید اوپک پلاس برای حداقل دو ماه دیگر و مجبور شدن عراق و قزاقستان برای کاهش تولید، آژانس بین‌المللی انرژی می‌تواند بازار متعادل نفت را برای سه ماهه چهارم اعلام کند. این موضوع همچنین احتمالاً از سطح قیمت حمایت می کند، زیرا از افزایش موجودی نفت OECD جلوگیری می کند. شبکه طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال