اخبار اخبار فرهنگی

ننویسید عباس معروفی درگذشت؛

تبلیغات بنری


ننویسید که عباس معروفی درگذشت.

به گزارش مجله توژال؛ عباس معروفی
او در 10 سپتامبر درگذشت
عباس معروفی
شاعر، رمان نویس، نمایشنامه نویس، ناشر و روزنامه نگار. (1401 ق.)
نویسنده و مدیرمسئول مجله جردون.

(متولد 7 اردیبهشت 1336 – تهران
او در 10 سپتامبر 1401 – آلمان درگذشت.

خالق آثار جاودانه مانند:
«سمفونی مردگان» و «سال شورش»

عباس معروفی که نویسندگی را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی صبانلو آغاز کرد، بیشتر با رمان «سمفونی مردگان» شناخته می‌شود و اگرچه مجموعه‌های داستانی مانند «آخرین نسل» از خود به جای گذاشته است. به عنوان داستان نویس در ادبیات ایران شناخته می شود.

بهترین کتاب های عباس معروفی

عباس معروفی رمان، داستان، نمایشنامه و شعر از خود به جای گذاشت. داستان های عباس معروفی او از درک عمیق خود از تاریخ و سیاست ایران می گوید و شعرهایش ما را به یاد لطافت و سادگی می اندازد. ترجمه کرد کتاب موسی ابراهیم و گلهای قرآن نوشته های اریک امانوئل اشمیت نیز در کارنامه حرفه ای او گنجانده شده است.

کتاب سمفونی مردگان چاپ 1367 عباس معروفی در این کتاب از تکنیک جریان سیال ذهن استفاده کرده و زندگی یک خانواده سنتی را به تصویر می کشد. خانواده ای که در سال های پایانی حکومت رضاشاه تلاش می کند تا از سنت فراتر رفته و به مدرنیته بپیوندد.

کتاب سال شورش چاپ 1371 ه. این داستان درباره زنانی است که در فضای مردسالارانه زندگی می کنند، قربانی می شوند و همیشه در حاشیه ایستاده اند. نوش آفرین دختر سربازی سرسخت است که عاشق کوزه گری جوان می شود، اما پدرش برای آینده دخترش نقشه های دیگری دارد.

کتاب بدن فرهاد چاپ 1381 ه. این کتاب نوشته زنی اثیری است که در داستان بوف کور صدیق هدایت آمده است. همان زنی که روی یک قلمدان نقاشی می کشید. عباس معروفی این داستان را برای صادق هدایت نوشته است.

کتاب فریدون سه پسر داشت چاپ 1382 ه. عباس معروفی در این داستان با الهام از واقعیت از زندگی یک جوان فعال سیاسی می گوید. این کتاب حاوی داستان هایی است که او و خانواده اش را تحت تاثیر قرار داده است.

کتاب ملوانان جزیره آبی در سال 2018 منتشر شد. در این کتاب می توانید مجموعه ای از داستان های کوتاه عباس معروفی برخی از داستان های این کتاب که قبلا منتشر شده و برخی جدید هستند را بخوانید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال