اخبار اخبار فرهنگی

نمایش مستندی از اُرد عطارپور با حضور محمد علی موحد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال و به نقل از روابط عمومی انجمن کارگردانان سینمای مستند، در دومین شب از مجموعه شب های مستند بخارا با عنوان «شب مستند ایران معاصر» فیلم مستند «رویای سیاه» ساخته اردو عطارپور کارگردان سینمای مستند به نمایش درآمد. ” چهارشنبه 15 تیر 1403 از ساعت 17 در خانه هنرمندان ایران به روی اکران می رود.

در این مراسم که در قالب برنامه «شب های بخارا» برگزار می شود.استاد محمد علی محمد مورخ و فقیه برجسته در این مراسم حضور خواهند داشت با علاقه مندان به تماشای فیلم سینمایی «رویای سیاه» به کارگردانی و تهیه کنندگی اردو عطارپور می نشینند. داریوش رحمانیان، محمدعلی بهمنی قاجار، غلامعلی مصدق، اردو عطارپور و علی دهباشی پس از نمایش فیلم و در میزگردی با حضور محمدعلی محمد به نقد و ارزیابی این مستند پرداختند.

اردو عطارپور تهیه کننده و کارگردان سرشناس سینمای مستند ایران و برنده جایزه خورشید از سوی انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند به افرادی که در رشد و اعتلای سازندگان فیلم های مستند تاثیر داشته اند اعطا می شود.

«رویای سیاه» سعی دارد به صورت آرشیوی از آغاز کشف نفت در جهان و ایران و روند مداخله خارجی که با تمایز علمی در دوران قاجار تا زمان ملی شدن رخ داد، برای ما بازگو کند. ایران. نفت، برکناری دکتر مصدق و کودتای 28 مرداد 1391. برای به تصویر کشیدن واقعیت انقلاب و وضعیت متفاوت آن در سال های پس از قیام 57.

این مستند بلند تاریخچه نقش نفت در معادلات سیاسی و نوسانات اجتماعی ایران را از دیدگاه محمدعلی موحد روایت می کند و در عین حال تلاش می کند تا به موضوع ملی شدن صنعت نفت بپردازد و به نقد آن بپردازد. بدون تعصب .

این مستند محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن است.

دومین رویداد شب مستند بخارا چهارشنبه 15 تیر 1403 هجری شمسی از ساعت 17 در تالار جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می شود.

اکران فیلم مستند ارد عطارپور با حضور محمدعلی محمد

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال