اخبار اخبار تکنولوژی

نقطه قوت انگلستان در دستیابی به جایگاه دوم استارتاپی از نگاه استاد دانشگاه لیدز

تبلیغات بنری


به گزارش گروه علم و آموزش توژال، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در روز سه شنبه 9 مرداد 1403 با همکاری اداره کل سیاست فناوری و نوآوری این دانشگاه میزبان رویدادی بود. “انتقال تخصص تحت عنوان مطالعه اکوسیستم نوآوری و کسب و کار در انگلستان” هدف آن معرفی علاقه مندان با خدمات مختلف ارائه شده توسط دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و اکوسیستم نوآوری و کسب و کار در انگلستان بود.

در این رویداد یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لیدز انگلیس ضمن ارائه چشم انداز استارتاپ ها در انگلیس به تشریح اکوسیستم استارتاپی در این کشور، برنامه های استارت آپ ها برای رسیدن به مرحله ارتقاء مهارت، فرصت های سرمایه گذاری، نقش دانشگاه ها را پیگیری کرد. در موفقیت استارت آپ ها و تبیین راه های ورود به بازار جهانی.

قدرت انگلستان در کسب مقام دوم برای استارت آپ ها از دیدگاه یک استاد دانشگاه لیدز

قاسم ظفریان در نظر گرفته شد که قدرت انگلستان در سال 2017 پس از ایالات متحده به مقام دوم در اکوسیستم استارتاپی جهان دست یابد تا قوانینی را برای تسهیل دسترسی به دانش فنی برای نیروی کار (جذب استعدادها از کشورهای مختلف)، دسترسی به منابع مالی و همچنین ایجاد زیرساخت قوی ایجاد کند. .

وی عوامل موثر در رشد استارتاپ ها از جمله شتاب دهنده ها و مراکز رشد، دانشگاه ها، اعطای کمک های مالی، برگزاری رویدادها و کارگاه های آموزشی، شبکه سازی و … را برشمرد و به رشد ذاتی سیستم های پشتیبانی مانند شتاب دهنده ها و مراکز رشد در انگلستان از سال 2016 اشاره کرد. تمرکز آنها بر فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و نیمه اتصال دهنده هاست.

قدرت انگلستان در کسب مقام دوم برای استارت آپ ها از دیدگاه یک استاد دانشگاه لیدز

استاد دانشگاه لیدز انگلیس تفاوت شتاب دهنده های رشد و مراکز رشد را تشریح کرد و با ارائه نمونه هایی از شتاب دهنده ها و مراکز رشد در انگلستان، توجه استارتاپ ها به برنامه توسعه مهارت در این مراکز را ضروری دانست. .

ظفریان با اشاره به شبکه فعال کارآفرینان اجتماعی در جهان (Impact Centers) و اهمیت شاخص های تعیین شده توسط این مراکز برای ارزیابی عملکرد دانشگاه ها توسط سیستم آموزش عالی انگلستان، افزود: در هر دانشگاه یک کرسی با عنوان پروفسور تاثیر و کارشناسان متخصص در صنایع مختلف که تجربه و دانش کافی دارند، اثربخشی یا تاثیر هر ایده نوظهور را بررسی می کنند.

Impact Hub یک شبکه فعال از کارآفرینان اجتماعی در سراسر جهان است که هدف آن ایجاد یک اکوسیستم منحصر به فرد از بهترین امکانات در کلاس، آزمایشگاه ها، اتاق های فکر، محیط های رشد و یادگیری و در واقع مکانی با ابزارهای رشد و توسعه جدید است. سرمایه گذاری کرده و از طریق تجربه، دانش و شبکه به تأثیر پایدار برسید.

این انجمن بیش از 16 هزار عضو دارد و بیشتر این اعضا کارآفرینانی هستند که روی ایده هایی برای تغییر جهان کار می کنند.

مرکز تأثیر از سه عنصر مجزا تشکیل شده است که با ترکیب آنها رویدادهای بزرگی ایجاد می شود. محیط های رشد همچنین برنامه ها و گفتگوهای رایگان این یک محیط فیزیکی و زیرساختی چند منظوره و انعطاف پذیر برای کار، ملاقات، یادگیری و برقراری ارتباط است.

اولین Impact Hub در اوایل سال 2005 در لندن افتتاح شد. پس از آن، به بیش از 45 شهر در جهان از لندن تا ملبورن، از ژوهانسبورگ تا سائوپائولو و از سانفرانسیسکو تا سنگاپور گسترش یافت.

قدرت انگلستان در کسب مقام دوم برای استارت آپ ها از دیدگاه یک استاد دانشگاه لیدز

همچنین استاد دانشگاه لیدز انگلستان ساختار آکادمی UKRI این طرح به عنوان یک طرح سرمایه گذاری در سیستم آموزش عالی انگلستان با سرمایه سالانه 6 میلیارد پوند و شامل هفت شورا معرفی شد و هر استارت آپ بسته به حوزه فعالیت خود می تواند برای پیشبرد طرح خود از هر یک از این شوراها سرمایه جذب کند.

ظفریان به سیاست تجمیع منابع در دانشگاه‌ها، مراکز رشد و غیره در انگلستان اشاره کرد و پیشنهاد کرد پارک‌های علم و فناوری ایران با دانشگاه تهران همکاری کنند و به سمت رشد ملی و منطقه‌ای حرکت کنند.

قدرت انگلستان در کسب مقام دوم برای استارت آپ ها از دیدگاه یک استاد دانشگاه لیدز

این مراسم از ساعت 9 الی 11 صبح در ساختمان شماره یک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال