اخبار اخبار فرهنگی

«نظارت و ارزیابی آموزشگاه‌های آزاد هنری» طراحی شد

تبلیغات بنری


محمد حسین الاسماعیلی وی در گفت و گو با مجله توژال گفت: ساماندهی هنرستان های آزاد یکی از برنامه های دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است و در این راستا سامانه ای تحت عنوان «نظارت و ارزیابی» آموزشگاه های آزاد هنری ایجاد شده و به زودی آموزشگاه های آزاد هنری به صورت سیستماتیک در بستر وب نظارت، ارزیابی و رتبه بندی خواهند شد.

وی به فعالیت حدود 6 هزار هنرستان مستقل در کشور اشاره کرد و گفت: دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست برای اولین بار عنوان و نشان هنرستان آزاد را به ثبت برساند. در کشور نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای ثبت رویداد مهم در حوزه هنرستان های آزاده.

اسماعیلی افزود: سال گذشته مراسم اهدای جوایز ملی سرو ایرانی به منظور تجلیل از جمعی نخبه از مدیران و مدرسین موسسات موسیقی برگزار شد و قرار است این مراسم در نیمه دوم سال جاری در سطح هنر باز برگزار شود. مدارس

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 65 موسسه هنرهای زیبا زیر نظر این نهاد فعالیت می کنند، تصریح کرد: سامانه جامع موسسات هنرهای زیبا در مهرماه سال جاری رونمایی می شود. این سامانه به ساماندهی وضعیت موسسات موسیقی برای جذب دانشجویان و اساتید و مدیران کمک خواهد کرد و بررسی و تحلیل جغرافیایی موسسات موسیقی برای ارزیابی نیازها و امکان سنجی آنها بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت: ساختار سازمانی موسسات هنرهای زیبا تدوین شده و پیگیری های لازم برای ثبت این ساختار در سازمان اداری و استخدامی کشور در حال انجام است و در تلاش هستیم تا عملکرد سازمانی موسسات را فعال کنیم.

یکپارچه سازی آموزش فرهنگی و هنری

الاسماعیلی گفت: نوسازی و یکسان سازی آموزش های فرهنگی و هنری نیز در دستور کار دفتر برنامه ریزی و آموزش فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و جلسات آن به صورت هفتگی برای بررسی موضوعات آموزشی در حوزه های مختلف از جمله موسیقی برگزار می شود. ، هنرهای تجسمی، نمایش و… باید جمع آوری شوند و بتوانیم این آموزش ها را مدرن کنیم و گواهینامه های معتبر و بین المللی صادر کنیم.

طراحی
محمد حسین اسماعیلی; مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فعالیت کمیته های تحلیل حرفه ها و مشاغل در حوزه فنی اظهار کرد: در حال حاضر سامانه جامع آموزش و پرورش فنی، حرفه ای و مهارتی است. سیستم پایه اساس رشته های مختلف آموزشی است و بر اساس این سامانه جامع باید منابع و سرفصل های آموزشی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری را تدوین و به روز کنیم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مرکز برنامه ریزی و آموزش فنی.

وی گفت: جلسات این کمیته ها به صورت مستمر برگزار می شود. هدف تدوین نظام جامع آموزش فرهنگی و هنری در رشته های مختلف است که به تصویب شورای عالی آموزش فنی و حرفه ای کشور می رسد و سپس مبنای آموزش فرهنگی و هنری کشور محسوب می شود.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر جلسات کمیته موسیقی برگزار شده و آثار و حرفه های آن مورد تحلیل قرار گرفته است و در حوزه موسیقی در مسیر خوبی حرکت می کند هنرهای تجسمی، آثار و حرفه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند و برای تدوین استانداردهای آن، منتظر تصویب شورای عالی آموزش فنی و حرفه ای هستیم. حوزه های طراحی نیز در حال تجزیه و تحلیل هستند و به تدریج در حال تحلیل حرفه ها و مشاغل در سایر حوزه های هنری هستیم.

بیش از 39 هزار نفر در چهل و چهارمین دوره آزمون ادواری شرکت کردند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سومین آزمون فراگیر فرهنگ و هنر برای سال تحصیلی 1402-1403 و چهل و چهارمین آزمون ادواری مهارتی معاونت فرهنگی و هنری هنر با حضور 39 هزار و 37 نفر به صورت آنلاین – حضور 17 نفر است و تا 5 شهریورماه در 32 استانداری کشور برگزار می شود.

وی گفت: بر اساس آمار ثبت نام در سامانه معاینه فنی، 28 هزار و 490 نفر در سومین آزمون فراگیر فرهنگ و هنر و 10 هزار و 547 نفر در چهل و چهارمین دوره آزمون ادواری مهارت شرکت می کنند.

اسماعیلی افزود: آزمون های مهارتی حوزه فرهنگ و هنر شامل آزمون های نظری و عملی در سطح کشوری و همزمان با هدف یادگیری و ارتقای سطح آموزش های مهارتی و هنری و ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب دانش آموختگان می باشد. بازار کار بازارچه و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ، هنر و توسعه کارآفرینی در بین فارغ التحصیلان آموزش های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فنی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اپلیکیشن جامعی برای آزمون های جامع و ادواری طراحی شده است و امسال برای اولین بار از این اپلیکیشن به صورت شخصی و دوره ای استفاده شد. امتحانات به صورت الکترونیکی برای افرادی که در این آزمون ها شرکت کرده اند و در صورت کسب امتیاز لازم و درجه موفقیت، گواهینامه معتبر بین المللی صادر خواهند کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال