اخبار اخبار فرهنگی

نشست هم‌اندیشی مهمانان داخلی کنفرانس وحدت با دبیرکل مجمع تقریب برگزار شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. در ابتدای این جلسه محسن میشی معاون امور ایران در شورای کرم که دبیر جلسه بود به مهمانان جلسه خیرمقدم گفت.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی – وی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور علما در همایش وحدت توضیحاتی در خصوص ترتیب سخنرانی میهمانان داخلی و خارجی در همایش وحدت ارائه کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و یارانش گفت: از دکتر رئیس جمهور که به اهل سنت فرصت تصدی در کشور را داد، افراد توانمند را شناسایی می کند و ملاک ایشان فقط شایستگی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: اکثر شما در سخنان امروز خود به وحدت عملی اشاره کردید. بنابراین لازم است چند پروژه و طرح در این زمینه آورده شود.

شهریاری اضافه کرد: تربیت دانش آموزان و نیروهای فعال در جامعه پاکستان که صدور افراط گرایی در حال شکل گیری است، از جمله اقداماتی است که می توان در این زمینه انجام داد و همزیستی مسالمت آمیز نیز در آنجا آموزش داده می شود.

وی در پایان گفت: تاریخ ایران نشان داده است که بزرگترین علما اهل سنت ایران هستند بنابراین می توان علمای برجسته را با ذهن بسته تربیت کرد.

مولوی نذیر احمد سلامی – نماینده مجلس خبرگان رهبری – وی در ادامه این دیدار تاکید کرد: مهمترین موضوعی که امروز باید به آن پرداخته شود، مسئله فلسطین است.

و در بخشی دیگر از این جلسه حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی وی بیان کرد: در فرمانداری ما برنامه های خوبی برای وحدت و تقریب مذاهب اجرا شده است که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش منطقه ای در فرمانداری و بازگشایی گذرگاه تمرشین اشاره کرد.

الخواجوی – امام جمعه شیرازی – وی در بخشی دیگر از این دیدار گفت: یکی از برکات جلسات هفته وحدت این است که هر سال همدیگر را می بینیم، جلسات شاد برگزار می کنیم و از مشکلات و مطالبات مطلع می شویم.

در تداوم عبدالرحیم الخطیبی – امام جمعه قشم – وی به مضرات تفرقه و نزاع اشاره کرد و گفت: وحدت طرفداران زیادی دارد اما دشمنان زیادی هم دارد و وظیفه ماست که دشمنان وحدت و مولفه های تقویت وحدت را بشناسیم. راه جهانی شدن دین ما اتحاد یک ملت است.

محسن کرمی – رئیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه – وی با بیان اینکه این دانشگاه در 14 دانشگاه دفتر تقریب مذاهب راه اندازی کرد، گفت: استان کرمانشاه از نظر ظرفیت فکری در کشور بی نظیر است و امروز درخت تقریب پربارتر شده است.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که با تلاش شیوخ برای گسترش خویشاوندی، فکر تکفیر نیز جریان می یابد و باید به این امر توجه کرد.

شیخ خلیل افرا وی همچنین در بخشی از این دیدار به مشترکات امت اسلامی و دشمنان مشترک این ملت اشاره کرد و گفت: باید برای رضای خدا چنگ بزنیم و برای رضای خدا چنگ بزنیم. و در راه وحدت از خداوند متعال یاری بجویید.

وی همچنین با اشاره به ادارات مجاور که در فرمانداری های مختلف ایجاد شده بود، خواستار فعال سازی آنها شد.

و در بخشی دیگر از این جلسه معلم محمود بن الخیاط – امام جمعه سقز – وی گفت: هدف ما وحدت اسلامی است و باید به امر خدا و سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم متحد شویم.

گفت: اگر متحد نشویم به خرج خودمان می رسد. اما اگر وحدت داشته باشیم، دشمن جرات کشتار مسلمانان را ندارد.

غلام نبی توکلی – روبروی جمعه طیب آباد – وی در بخشی دیگر از این دیدار با اشاره به اینکه مسئله وحدت یک مسئله قرآنی و دینی و از اصول اساسی اسلام است، گفت: اگر با هم متحد شویم، دشمنان اسلام نمی توانند ما را از هم جدا کنند. .

علاوه بر واحد تئوری باید واحد عملی و میدانی داشته باشیم. غزه امروز عرصه وحدت است و همه مسلمانان جهان باید برای حمایت از آن به میدان بیایند.

بعدی، مولوی فاضل الحسینی – عضو شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی – مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وی گفت: همانطور که صحابه همواره از پیامبر (ص) یاد می کردند، ما نیز باید از این فرصت ها استفاده کنیم و به بیان شخصیت رسول خدا (ص) ادامه دهیم تا فرزندان ما پیامبر (ص) را بشناسند. خوب

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: باید راه حل عملی برای مسئله فلسطین پیدا کنیم و قدس را از دست رژیم صهیونیستی نجات دهیم.

فرحناز کرد زابلی – فعال فرهنگی سیستان و بلوچستان – وی گفت: زنان نیمی از جمعیت جامعه هستند و نقش مربی را دارند. پس موظف است فرزندانی تربیت کند که برای وحدت و امنیت ارزش قائل باشند.

وی افزود: ما موظفیم ارزش های واقعی اسلام را به همه دنیا برسانیم، تند فکر کنیم، سخت زندگی کنیم و وحدت عملی را به جهانیان نشان دهیم.

در تداوم معلم فایق الرستمی – امام جمعه سنندج – وی گفت: عواملی مانند قرآن کریم، کابل خدا، قبله، کعبه، محبت به رسول خدا صلی الله علیه و آله، اخلاق اسلامی و غیره ما را به هم نزدیک می کند.

وی تاکید کرد: جلسات ما باید خروجی داشته باشد و ما را به سمت وحدت عملی سوق دهد.

فایق رستمی خاطرنشان کرد: امروز ما مسلمانان باید به ندای فرزندان غزه گوش فرا دهیم و به یاری آنها بشتابیم.

عبدالرحمن العریفی – نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری – وی با ذکر اینکه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم پیامبر رحمت بوده است، می فرماید: ما بین خودمان چیزهای زیادی داریم و نباید اختلاف کنیم، بلکه باید برای اقامه کلام خدا تلاش کنیم.

وی افزود: اگر وحدت باشد دین مبین اسلام سربلند می شود. اگر مسلمانان متحد هستند، پس اسرائیل بر آنها قدرتی ندارد، چه بر سر شما آمده است؟ چرا به ندای مردم فلسطین که «آیا ناصری هست که مرا به دین اسلام تبدیل کند؟» گوش نمی دهید؟ امروز زمان وحدت عملی است.

و در بخشی دیگر از این جلسه معلم اقبال بهمنی – نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری – وی ابراز داشت: اگر ما ادعای وحدت در جامعه داریم اما در بین ما برابری و عدالت وجود ندارد، ادعای ما نادرست است.

وی افزود: تمسک به تصوف نظری می تواند بسیاری از اختلافات را در جامعه از بین ببرد.

ماموستا بهمنی تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم ابتدا از تفرقه پرهیز کنیم و هرکدام گزارشی از موضوعات بحث برانگیز منطقه خود تهیه و برای آنها راهکار ارائه دهیم و در راستای توصیه های اکید مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: شیوخ دینی نیز باید به کسانی که موضوعات بحث برانگیز را مطرح می کنند احترام بگذارند.

تبلیغات بنری