اخبار اخبار سیاسی

نشست نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، با قدردانی از بی طرفی وزارت کشور به عنوان سازمان انتخابات و توجه به نکات لازم در خصوص برگزاری انتخاباتی فوق العاده، امن و منظم ضمن بسترسازی برای سلامت انتخابات. وی همچنین از نمایندگان نامزدهای رهبری وزارت کشور و پاسخگو بودن ستاد انتخابات کشور در انتخابات گذشته تشکر کرد و رسانه یکی از موضوعات مورد تاکید نمایندگان نامزدها در این جلسه بود.

در این جلسه محسن اسلامی مدیرکل و سخنگوی رسمی ستاد انتخابات کشور به تشریح سازوکارهای اجرای انتخابات پرداخت و گفت: در جریان انتخابات اخیر شورای اسلامی، انتخابات الکترونیکی در دور اول در 4 حوزه و در حوزه های مختلف برگزار شد. دور دوم در 8 ناحیه بر اساس ماده 116 قانون، اما به دلیل محدودیت های قانونی و محدودیت فرصت، نحوه رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آتی همانند انتخابات ریاست جمهوری قبلی است.

وی تصریح کرد: 59 هزار شعبه را طراحی کردیم که شعبه های انتخابات شورا هستند. هر شعبه دارای یک دستگاه احراز هویت خواهد بود که تعیین می کند آیا رای گیری با کارت ملی یا شناسنامه انجام می شود یا خیر و رای گیری با استفاده از برگه رای کاغذی انجام می شود.

اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون، داوطلبان انتخابات می توانند در هر شعبه و در کل مراحل رای گیری نماینده داشته باشند تا موارد ضروری احتمالی را یا به نماینده شورای نگهبان و یا به نماینده استاندار گزارش کنند. یا انتخابات مقر اصلی کشور.

در این جلسه هماهنگی های لازم برای معرفی نمایندگان کاندیداها به شعب از سوی ستاد انتخاباتی کاندیداها تا 5 روز قبل از رای گیری (یکشنبه هفته آینده) به منظور تسریع و تسهیل در روند صدور کارت و نمونه آنها انجام شد. نمایندگانی را برای حضور در شعب معرفی کنید.

در این جلسه نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری نظرات و پیشنهادات خود را در راستای تسهیل در سازوکار انتخابات ارائه کردند که مورد استقبال مسئولان ستاد انتخاباتی وزارت کشور قرار گرفت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۱۷ تیرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال