اخبار اخبار سیاسی

نشست فرماندهان نیروی هوایی ترکیه و جمهوری آذربایجان در آنکارا

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در اطلاعیه ای اعلام کرد که نامیک اسلام زاده فرمانده نیروی هوایی این کشور با ضیا جمال کادی اوغلو فرمانده نیروی هوایی ترکیه در آنکارا دیدار و گفت و گو کرد. چشم انداز توسعه همکاری های نظامی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، باکو ساعاتی پیش از سفر ژنرال اسلام زاده به آنکارا به دعوت طرف ترکیه ای خبر داده بود.

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: اسلام زاده در این سفر با ژنرال ضیاء جمال کادی اوغلو فرمانده نیروی هوایی ترکیه از چشم انداز و وضعیت کنونی توسعه همکاری های نظامی بین ترکیه و جمهوری دیدار کرد جمهوری آذربایجان در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تبادل نظر همه جانبه در خصوص پروژه های مشترک انجام شد. .

ترکیه و جمهوری آذربایجان در سال 2023 16 رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند. الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور مطابق با الگوی ترکیه توسعه خواهد یافت.

اخیرا ابراهیم کالین، رئیس سرویس اطلاعات ملی ترکیه در سفری به جمهوری آذربایجان، در جریان حضور در کنفرانس امنیتی باکو، بر ضرورت دستیابی به توافقنامه صلح نهایی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان با هدف اطمینان خاطر تاکید کرد. ثبات و توسعه در منطقه قفقاز

وی همچنین از تلاش‌های باکو برای عادی‌سازی اوضاع در قره‌باغ استقبال کرد و به توافقنامه صلح جامع بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: هدف این توافق ثبات منطقه قفقاز در بلندمدت و تقویت روابط جمهوری آذربایجان است. ” آذربایجان – ارمنستان – نخجوان – ترکیه “اروپا، از جمله کریدور زنگزور، مهم و حیاتی است.”

تبلیغات بنری