اخبار اخبار تکنولوژی

نشان مسئولیت اجتماعی در وزارت علوم در حال طراحی است

تبلیغات بنری


به گزارش گروه علمی مجله توژال امروز پنجشنبه سند اولویت های پژوهشی معاونت علمی دانشگاه فرهنگی و اجتماعی علامه طباطبایی با حضور رشید جعفرپور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی محمد علی یک اسلام گرا است معاون دانشگاه فرهنگی و اجتماعی داود حسین پور معاون پژوهشی دانشگاه، مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه، روح الله محمد علی نژاد، مدیر اداره و اداره روابط عمومی دانشگاه ابراهیم النعیمی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

سند اولویت‌های پژوهشی معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگی و اجتماعی علامه طباطبایی به منظور هدف‌گذاری پژوهش‌های دانشگاهی و حل چالش‌ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی شامل 72 اولویت پژوهشی در چهار محور اصلی تدوین شد.

ادامه مطلب

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در این مراسم گفت: یکی از مهمترین دغدغه های معاونت فرهنگی و اجتماعی این است که اگر حوزه فرهنگی بخواهد به تعالی برسد، چاره ای جز این ندارد. تعامل داشته باشند. با اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه. سطح جدی برنامه‌نویسی می‌تواند با استفاده از این ظرفیت و تدوین دستورالعمل‌هایی برای مربی فرهنگی پیشرو این شکاف را پر کند.

محمد علی یک اسلام گرا است وی افزود: ارتباط با جامعه و رفع نیازهای جامعه اولین قدم است در عین حال برای اینکه دانشگاه پیشگام باشد ابتدا باید مشکلات خود را حل کند برای تحقیقات فرهنگی و اجتماعی که راه حل است. مقدمه این سند از سال گذشته بر اساس اسناد اولیه و به اتفاق آرا توسط اساتید برجسته دانشگاه و در جلسات مختلف کارشناسی، چهار محور اصلی و 72 اولویت تدوین شده است. . ما از موضوعات مرتبط با این اولویت ها در قالب طرح، پایان نامه دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد به مبلغ 50 میلیون تومان حمایت می کنیم.

نشان مسئولیت اجتماعی در وزارت علوم در حال طراحی است

طراحی نشان مسئولیت اجتماعی در وزارت علوم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم اظهار داشت: شعار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مسئولیت اجتماعی دانشگاه است و دانشگاه باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد. و مسائل پیرامون آن از جامعه و سطوح دیگر. در این راستا لازم است کارهای پژوهشی انجام شود تا به نتیجه برسیم. حتی در وزارت علوم نشانه مسئولیت اجتماعی ما در حال کار بر روی طراحی آن هستیم که در آینده مشخص خواهد شد.

رشید جعفرپور وی اولین گام موفقیت دانشگاه ها در راستای فرهنگ را تشریح کرد و گفت: دانشگاه باید ابتدا مشکلات خود را به تنهایی حل کند و این کار خوب معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با جمع آوری 72 اولویت پژوهشی است. . به نظر می رسد در تحقیقات انجام شده وضعیت فرهنگی و سیاسی دانشجویان چندان مساعد نیست و باید در این زمینه نیز تلاش کنیم و با حمایت از پژوهش این امر مهم را ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی و مسائل آموزشی آسان و سخت است، گفت: دانشگاه به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) کارخانه دست ساز و در فرهنگی است. و مسائل تربیتی تفاهم و تفاهم وجود دارد. راه حل آن نیز دشوار است و نیاز به کار تحقیقاتی دارد. در عصر کنونی ما درک درست و نادرست و ارزش و ضدارزش سخت شده است. در غرب این بحث تحت تأثیر فرد است; یعنی هر چه شما می گویید و هر چه انسان می گوید درست است و منشأ حق و باطل انسان است و این خودش گاهی ناهنجاری ایجاد می کند.

عبدالله معتمدی وی افزود: به نظر می رسد مبانی نظری بسیار مهم است و باید به سمت انجام تحقیقات در این زمینه حرکت کنیم. مفاهیم اعتبار مانند احترام به بزرگترها در همه فرهنگ ها مطلوب است و ما باید این مفهوم اعتبار را منتقل کنیم. اینکه دانش آموز استعداد و توانایی های خود را بشناسد و به آن پی ببرد و به جامعه اضافه شود به نظر می رسد نیاز به برنامه ریزی و کار پژوهشی دارد و داشتن چشم انداز روشن در این مسیر می تواند برای ما راهگشا باشد. آنچه امروز در این دانشگاه آشکار شد، چشم انداز روشنی از مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است و می تواند راهگشای آینده مسیر فرهنگی دانشگاه باشد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال