اخبار اخبار اقتصادی

نرخ مشارکت اقتصادی در بهار ۱۴۰۳ ثابت ماند

تبلیغات بنری


نرخ مشارکت اقتصادی در بهار 1403 ه.ق ثابت ماند

بر اساس گزارش توژال از مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری افراد 15 سال به بالا در بهار امسال نشان می دهد که 7.7 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) کشور در مقایسه با همین درصد، بیکار بوده اند. دوره نسبت به سال گذشته (8.2 درصد) نیم درصد کاهش داشته است.

آخرین آمار سرشماری نیروی کار حاکی از آن است که در بهار 1403 هجری شمسی، نرخ اشتغال افرادی که 44 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند، 65.8 درصد و برای کمتر از 44 ساعت در هفته 34.2 درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 15 ساله و بالاتر کشور در بهار 1403 هجری شمسی نسبت به مدت مشابه سال قبل در 41.2 ثابت بوده و کاهشی نداشته است. البته نرخ مشارکت اقتصادی زنان نسبت به بهار سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است. نرخ مشارکت اقتصادی کل سال 1402 هجری قمری 41.3 درصد بوده است.

درصد بیکار فارغ التحصیلان آموزش عالی 43 درصد از کل بیکاران است و این درصد در بین زنان و مردان در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است. بررسی تغییرات رخ داده در این شاخص نشان می دهد که این میزان نسبت به فصل مشابه سال قبل 2.2 درصد افزایش داشته است.

در بهار 1403 هجری شمسی درصد جمعیت شاغل فارغ التحصیل آموزش عالی به 6/27 درصد از کل جمعیت شاغل رسید. این درصد در بین زنان و مردان در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است. بررسی تغییرات رخ داده در این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 1.1 درصد افزایش داشته است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال