اخبار اخبار عمومی

نرخ دلار نیمایی صدای منتقدان را درآورد

تبلیغات بنری



به گزارش مجله توژال؛ بررسی ها حاکی از آن است که از حدود ابتدای زمستان سال گذشته روند صعودی نرخ ارز نیما از حدود 40 هزار تومان به 45 هزار و 800 تومان شتاب گرفته است که نشان از قصد سیاست گذاران برای رساندن نرخ نیما به سطح بالاتر دارد. قیمت بازار آزاد.

البته اینکه سیاستگذار قصد دارد نرخ سود را به نرخ بازار غیررسمی ارز نزدیک کند، سیاست پنهانی نیست، اما همتی وزیر اقتصاد اخیرا در مصاحبه ای چند نرخی بودن را بی معنی دانست و گفت: ما سیاست جدید این است که نرخ بازار یک موهبت نزدیک است.

همچنین وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا نیم دلار را افزایش می دهید؟ وی گفت: دلار را افزایش می دهیم و قیمت بازار را کاهش می دهیم.

افزایش نرخ برکت مخالفت جدی دارد

در همین رابطه حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی و از مخالفان افزایش قیمت نما در یادداشتی از افزایش تورم ناشی از افزایش قیمت انتقاد کرد. نما: آقای دکتر همتی به نظر می رسد قصد دارید قیمت نقل و انتقالات نما را به ارز افراد نزدیک (که گران است) افزایش دهید. از آنجایی که حدود 50 درصد ارز کشور در نیمایی است، چه تضمینی برای عدم افزایش قیمت کالاها و مواد اولیه دارید؟ آیا در مجلس پاسخگو خواهید بود؟

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی پیش از این در یادداشتی درباره افزایش هزینه ها به دلیل افزایش قیمت نما نوشته بود: در خبری مبنی بر 1.5 میلیارد دلار ارز صادراتی فولاد که پیش از این با قیمت نما 43 هزار تومان عرضه می شد. تعلیق شده اند تا بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی به قیمت 55 هزار تومان به فروش برسند. پیامدهای سیاست غلط افزایش قیمت ارز به زودی در افزایش هزینه های تولید و معیشت مردم ظاهر می شود. /تسنیم

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال