اخبار اخبار عمومی

نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته چهارم مهرماه

تبلیغات بنری


نرخ پیشنهادی بین بانکی در پایان هفته چهارم مهرماه

به گزارش مجله توژال؛ اطلاعات بانک مرکزی برای آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته سوم مهرماه سال جاری حاکی از افزایش 0.04 درصدی نرخ سود بین بانکی در روز چهارشنبه 4 مهرماه است.

بر این اساس نرخ سود بین بانکی در پایان هفته اول مهرماه از 23.74 درصد به 23.73 درصد در پایان هفته دوم مهرماه افزایش یافت و در پایان هفته سوم با 0.05 درصد کاهش به 23.68 درصد رسید. در نهایت با 0.04 درصد افزایش به 23.72 درصد در پایان هفته چهارم مهرماه رسید.

بر اساس آمار بانک مرکزی، ماه گذشته در پایان هفته سوم شهریور ماه (31 شهریور) نرخ سود بین بانکی با 0.03 درصد کاهش به 23.68 درصد رسید. اما در هفته پایانی شهریور ماه، نرخ سود بین بانکی با 0.02 درصد افزایش از 23.68 به 23.7 درصد و در هفته اول اکتبر (4 مهر) به 23.74 درصد رسید که بالاترین نرخ سودی است که تاکنون معاملات بین بانکی انجام شده است. از ابتدای امسال تا امروز.

همچنین لازم به ذکر است؛ در پایان هفته گذشته حداقل قیمت قرارداد بازخرید یا فرآیند بازخرید بین بانکی طبق روال گذشته در محدوده 23 درصد بود.

باید گفت؛ قرارداد بازخرید یا رپو بین بانکی توافقی است بین دو طرف (دو بانک). روشی که در آن یکی از طرفین اوراق بهادار خود را با قیمتی مشخص به طرف دیگر می فروشد. به عبارت دیگر، پول قرض می‌کنند و همزمان قول می‌دهند که همان اوراق را با قیمتی مشخص و در تاریخ مشخصی در آینده بخرند. / اسنا

تبلیغات بنری