اخبار اخبار اقتصادی

نتیجه پذیرش سقوط یورو/دلار

تبلیغات بنری


در نتیجه پذیرش کاهش EUR/USD

به گزارش توژال به نقل از اف ایکس استریت، جفت ارز EUR/USD پس از ثبت بالاترین هفتگی 1.1150 در معاملات روز جمعه آمریکای شمالی، از سودهای روزانه خود دست کشید و افت زیر 1.1100 را پذیرفت.

لازم به ذکر است که سودهای خوب جفت ارز تک نرخی به دلیل بهبود مستمر قیمت دلار آمریکا (دلار) کاهش یافته است. شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارز ایالات متحده را در برابر شش ارز اصلی اندازه گیری می کند، پس از بهبودی از زیان روزانه خود به حدود 101.40 جهش کرد.

از آنجایی که داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه اوت کمتر از حد انتظار بود، جذابیت کوتاه مدت دلار آمریکا مبهم به نظر می رسد. این گزارش نشان داد که کارفرمایان ایالات متحده 142000 جویای کار را استخدام کرده اند که کمتر از 160000 تخمین زده می شود که در مقایسه با 89000 در جولای افزایش یافته است. همانطور که انتظار می رفت، نرخ بیکاری در مقایسه با انتشار قبلی 4.3 درصد به 4.2 درصد کاهش یافت.

جذابیت دلار آمریکا در حال حاضر ضعیف بود زیرا داده‌های بازگشایی مشاغل در ایالات متحده JOLTS در ماه جولای و داده‌های اشتغال ADP آگوست که اوایل این هفته منتشر شد، نگرانی‌ها از بدتر شدن شرایط بازار کار را تشدید کرد. فرصت های شغلی جدید و افزایش حقوق در بخش خصوصی به ترتیب 7.67 میلیون و 99 هزار نفر بوده که کمترین میزان در بیش از سه سال و نیم گذشته است.

داده‌های شاخص مدیران خرید (PMI) بخش خدمات ایالات متحده در ماه اوت، اگرچه بهتر از حد انتظار بود، اما نتوانست دلار آمریکا را تضعیف کند.

نشانه‌های کاهش تقاضای نیروی کار، انتظارات بازار را تقویت کرده است که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را به شدت کاهش دهد. بر اساس گزارش ناظر نرخ بهره گروه CME، احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 4.75 تا 5.00 درصد از 34 درصد در هفته گذشته به 43 درصد افزایش یافت.

در همین حال، داده‌های میانگین درآمد ساعتی در ایالات متحده، معیاری کلیدی برای رشد دستمزد که بر هزینه‌های مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد، در ماه اوت سریع‌تر از حد انتظار افزایش یافت.

همچنین، نشانگر رشد دستمزد با سرعت 0.4 درصدی نسبت به پیش‌بینی 0.3 درصد و انتشار قبلی 0.2 درصد در طول ماه افزایش یافت.

محرک های بازار روزانه: EUR/USD نمی تواند روند پیروزی خود را حفظ کند

جفت EUR/USD پس از اینکه ارز ایالات متحده به شدت پس از انتشار داده های ضعیف تر از حد انتظار NFP ایالات متحده بهبود یافت، به شدت کاهش یافت. خود یورو عملکرد متفاوتی را در برابر ارزهای اصلی نشان می دهد، زیرا معامله گران در مورد مسیر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در باقی مانده سال نامطمئن هستند.

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در نشست ماه سپتامبر خود بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد. بانک مرکزی در ژوئن شروع به کاهش سیاست های پولی کرد، اما نرخ های وام های کلیدی را در ماه جولای بدون تغییر نگه داشت. در سه ماهه آخر سال جاری، معامله گران بر سر این که آیا بانک مرکزی اروپا در نشست نوامبر یا دسامبر خود، یا در هر دو جلسه، نرخ بهره را کاهش خواهد داد، اختلاف نظر دارند.

در آخرین پیش‌بینی‌های منطقه یورو، اقتصاددانان بانک آمریکا (BofA) به کاهش بیشتر از آنچه بازار در سال‌های 2025-2026 می‌گویند، اشاره می‌کنند. تحلیلگران بانک آمریکا خاطرنشان کردند که بهبود در منطقه یورو تحت فشار چندین عامل اقتصادی، از جمله کاهش رشد در چین و همچنین عوامل سیاسی، شکننده و احتمالا سطحی است.

علاوه بر این، شواهد بیشتری از درگیری اقتصادی بین دو اقتصاد بزرگ در منطقه یورو به دست آمده است. تولید صنعتی در آلمان در ماه جولای 2.4 درصد کاهش یافت که بسیار بیشتر از کاهش 0.3 درصدی که اقتصاددانان انتظار داشتند. در فرانسه، تولید صنعتی 0.5 درصد کاهش یافت.

بر اساس نظرسنجی رویترز که از 30 اوت تا 5 سپتامبر انجام شد، 85 درصد از اقتصاددانان انتظار دارند بانک مرکزی اروپا در هفته آینده و بار دیگر در نشست دسامبر خود، نرخ بهره را کاهش دهد.

در عین حال، اکثر مقامات بانک مرکزی اروپا که نگران خطرات فزاینده رشد اقتصادی در منطقه یورو هستند، به نظر می رسد که پذیرای گمانه زنی های بازار در مورد کاهش نرخ بهره هستند. سیپولون ادامه دادیکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی در این هفته گفت که خطر واقعی تغییر موضع بانک مرکزی اروپا وجود دارد. [ECB] بسیار محدود کننده می شود.

تجزیه و تحلیل فنی: EUR/USD به زیر سطح 1.1100 بازگشت

جفت ارز EUR/USD نتوانست سود خود را بالاتر از سطح 1.1100 حفظ کند. با این حال، چشم‌انداز کوتاه‌مدت این جفت ارز اصلی همچنان قوی باقی می‌ماند، زیرا توانست موقعیتی قوی در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20-EMA) در اطراف 1.1055 حفظ کند.

چشم انداز بلندمدت نیز صعودی است، زیرا میانگین متحرک 50 روزه و 200 روزه به ترتیب در 1.0970 و 1.0865 شیب بیشتری دارند. تنها جفت ارز نقض کانال صعودی را در بازه زمانی روزانه حفظ می کند.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) پس از تبدیل شدن به منطقه بیش از حد خرید نزدیک به 75.00 به زیر 60.00 رسید.

در جهت صعودی، بالاترین قیمت اخیر در 1.1200 و بالاترین قیمت جولای 2023 در 1.1275، توقف بعدی برای گاوهای یورو خواهد بود. در عین حال، انتظار می رود روند نزولی نزدیک به حمایت روانی 1.1000 ادامه یابد. /شبکه ​​طلایی

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال