اخبار اخبار اقتصادی

نتیجه نشست فوق العاده شورای عالی بورس

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، شاخص بورس طی هفته های اخیر شاهد افت مستمری بوده و امروز سوم مردادماه، بورس کانال ۲ میلیون واحد از دست داد و شاخص کل ۷۵۶۸ واحد سقوط کرد. یک میلیون و 991 هزار دستگاه رسید. شاخص کل هم وزن با کاهش یک هزار و 253 واحدی به عدد 632 هزار و 453 واحد رسید. امروز خالص تغییر مالکیت حقوقی به مالکیت حقیقی برای سیزدهمین روز متوالی منفی شد و 351 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد که نشان از روزهای نامطلوب برای بازار سرمایه کشور دارد.

در این صورت، بازار سرمایه برای جلوگیری از خروج سرمایه نیازمند حمایت و تزریق منابع است. .

سازمان بورس به منظور محدود کردن ادامه روند نزولی بازار مالی از ابتدای هفته گذشته دامنه نوسانات معاملات سهام را از منفی و مثبت شش به منفی و مثبت محدود کرده است تا حدودی ریسک های سیستماتیک بازار سهام را کنترل کند. این کاهش دامنه نوسان در هفته جاری نیز اجرا شد، اما بازار سرمایه همچنان شاهد کاهش ارزش سهام و کاهش شاخص بود.

امروز 23 مرداد ماه، سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می شود جلسه فوق العاده شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کمیسیون بورس و اعضای شورای عالی بورس به منظور بررسی شرایط جاری بازار سهام و ارائه راه حل مناسب برای خروج، و گزارش در مورد این وضعیت.

محمدرضا فرزین – رئیس کل بانک مرکزی – درباره این جلسه گفت: در این جلسه قرار شد از فردا 3 مردادماه با کمک بازار سرمایه ابزارها در اختیار بانک مرکزی و نظام بانکی کشور قرار گیرد.

وی گفت: در جلسه امروز شورای عالی بورس بر لزوم تلاش مضاعف در کوتاه مدت برای بهبود شرایط بازار مالی و امیدوار کردن سهامداران به آینده بازار و بانک مرکزی توافق کردیم. هیچ گاه در حمایت از بازار سرمایه تردیدی نداشته و معتقد است در شرایط خاص کنونی نیاز به تقویت حمایت از بازار سرمایه احساس می شود.

مدیر سرمایه گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه نیز طی روزهای گذشته گفت: این صندوق با انتشار اوراق از نوع تامین مالی ثانویه به مبلغ 5000 میلیارد تومان (پنج همات) در تلاش است تا از شرایط فعلی بازار سرمایه حمایت کند. و در صورت لزوم صندوق توسعه بازار سرمایه تمایل لازم را برای انتشار اوراق تبعی از نوع اوراق بهادار دارد.

این اوراق به سرمایه گذاران این حق را می دهد که سهام خاصی را با قیمتی مشخص در آینده بفروشند. به عبارت دیگر، این اوراق به عنوان نوعی بیمه برای سهام عمل می کند و به سهامداران اجازه می دهد تا از سرمایه خود در برابر کاهش قیمت محافظت کنند.

با تلاش مدیران اقتصادی کشور و با اعلام بانک مرکزی مبنی بر حمایت از بازار سرمایه، به نظر می رسد در روزهای آینده شاهد وضعیت مطلوب و کاهش خروج سرمایه از این بازار باشیم. بازار

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال