اخبار اخبار سیاسی

نتانیاهو به دنبال تداوم جنگ است چون از بازخواست می‌ترسد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، جمال زهالکا، نماینده سابق پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد سال ها در غزه و منطقه فیلادلفیا بماند و آتش بس را برقرار کند. مذاکرات روی میز بن بست

به گزارش ارم نیوز، زهالکا افزود: شرایط کنونی تاریک است و نتانیاهو تنها به منافع سیاسی شخصی خود اهمیت می دهد و از فشارهای داخلی رنج می برد که ممکن است او را به تغییر مواضع سوق دهد.

وی تاکید کرد که نتانیاهو یا به دنبال توافق است و یا به دنبال تشکیل دولت جدید است که این امر روشن می کند که اگر دولت به دلیل کناره گیری ایتامار بن گور (وزیر امنیت داخلی) و بتزلل اسموتریچ (وزیر دارایی) سقوط کند. این منجر به یک سری شکست‌ها در جامعه اسرائیل می‌شود، که این امر نتانیاهو را مجبور می‌کند تا جنگ را طولانی کند تا به دستاوردهایی دست یابد که ممکن است اسرائیلی‌ها را شکست خود را فراموش کند.

نماینده سابق کنست همچنین اظهار داشت که نتانیاهو ارتش و سرویس های امنیتی را در صورت شکست عملیات مقصر دانست و بر این اساس، برگزاری انتخابات قریب الوقوع نیست زیرا احزاب ائتلاف حاکم می خواهند به حکومت ادامه دهند. به خصوص احزاب راست افراطی که انتظار دولت بهتری ندارند.

زهاالکا همچنین گفت که موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با مواضع نتانیاهو سازگار نیست و بایدن به دنبال نجات رژیم صهیونیستی از سیاست های نتانیاهو است.

وی ضمن تاکید بر اختلافات واشنگتن و تل آویو در مورد وضعیت غزه، اشاره کرد که رژیم صهیونیستی ممکن است تنش محدود با حزب الله را بدون جنگی گسترده تشدید کند.

زاهالکا وضعیت کرانه باختری را “جنگ شهرک سازی” توصیف کرد و تاکید کرد که رژیم تل آویو مدعی است که از چندین جبهه محاصره شده است. در حالی که آغازگر تحرکات نظامی در کرانه باختری، غزه، لبنان و سوریه است.

وی همچنین گفت: ارتش رژیم صهیونیستی خسته شده است و برای حل و فصل وضعیت خود به ویژه در محور فیلادلفیا به زمان نیاز دارد. رژیم هیچ تونل باز در دو طرف پیدا نکرده است و سلاح های غزه اغلب دست ساز یا قدیمی هستند.

زهالکا درباره موضوع تخلیه اجباری غزه گفت که نتانیاهو این طرح را راهی برای مقابله با این بحران می دانست اما به دلیل فشارهای بین المللی به ویژه مصر و آمریکا از این طرح خارج شد.

وی در پایان تاکید کرد که قدرت ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل فشارهای داخلی بر رهبری نظامی کاهش یافته و وجود مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی تأثیر منفی گذاشته است.

پس از گذشت 345 روز از آغاز تهاجم نافرجام رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های جنگی، کمین‌های پیچیده و جنگ‌های چریکی، دشمن را وارد صحنه می‌کنند. جنگ فرسایشی ارتش رژیم اشغالگر را گیج کرده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی مانند انگلیس، دو قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف فوری حملات خود به نوار غزه و نیز دستورالعمل دیوان بین المللی دادگستری در خصوص لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از آن را نادیده گرفت. نسل کشی و تلاش برای بهبود شرایط بشردوستانه در غزه، ضمن ادامه حملات آن.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال