اخبار اخبار سیاسی

نامه رئیس دیوان عدالت اداری به وزیر آموزش و پرورش درباره حقوق دانشجو معلم‌ها

تبلیغات بنری


به گزارش توژال به نقل از قوه قضائیه، در رأی شماره 9126 مورخ 25/7/1402 مرجع عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: مفاد تفاهم نامه مذکور در ماده (6) قانون برای متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش شامل اجازه کسر از حقوق متعهدین به خدمت در صورت بهره مندی از تسهیلات مراقبتی است در صورت عدم بهره مندی از خدمات اسکان و غذا، هیچ مجوزی برای کسر مبالغ ذکر شده وجود ندارد.

همچنین جایز بودن کسر حقوق دانشجو معلمان طبق آنچه قانونگذار در تبصره ماده 6 قانون مشمولان آموزش و پرورش مجاز دانسته است به معنای توقف پرداخت و هزینه در تسهیلات مراقبتی است که مستلزم جبران خسارت و استرداد حقوق است. و وجوه پرداختی و هزینه شده بر اساس موازین شخصی و نه استاندارد کلی و کیفی و بدون در نظر گرفتن استفاده یا عدم استفاده از امکانات شرح داده شده محاسبه شود…».

با توجه به مراتب فوق، لازم به ذکر است که اگرچه تبصره ماده 6 قانون در خصوص متعهدین به خدمت تعلیم و تربیت، جایز بودن کسر از حقوق دانشجو معلمان آن وزارتخانه را تصریح کرده است، اما مجوز مذکور منوط به بهره مندی است. از تسهیلات رفاهی اجتماعی، بنابراین در صورت اعطای تسهیلات اجتماعی توسط آن وزارتخانه یا عدم استفاده از تسهیلات مذکور توسط آن وزارتخانه از جمله در دوران کرونا، آن وزارتخانه نمی تواند از مجوز مذکور در این تفاهم نامه استفاده کند.

حجت الاسلام مظفری در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس لغو بند 18 صورتجلسه اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان در تاریخ 24/04/1391 هجری شمسی، صرف نظر از استفاده یا استفاده از آن. نه استفاده از خدمات مسکن و غذا توسط دانش آموز مالاران مقرر می دارد با توجه به عدم رعایت مفاد مصوبه قبلی 45 درصد از حقوق کلیه کارکنان به صورت ثابت و ثابت کسر شود نارضایتی عمومی مراجع ذیربط، مقتضی است از رسیدن پرونده به دیوان عدالت اداری جلوگیری شود، لذا برای جلوگیری از اتلاف بیت المال، اقدامات مقتضی برای اجرای رأی دیوان اتخاذ شود. این اداره کل به منظور حفظ حاکمیت قانون، دستیابی به اصول مدیریت خوب و تأمین رضایت عمومی اتحادیه فرهنگی دانشجو معلمان.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال