اخبار اخبار فرهنگی

ناصر جبلی درگذشت

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار «توژال»، ناصر جبلی شامگاه ۲۴ مردادماه بر اثر کهولت سن درگذشت و امروز تشییع شد.

مراسم یادبود ناصر الجبلی فردا 26 مرداد در مسجد الرضا واقع در میدان نیلوفر از ساعت 15:30 تا 17:00 برگزار می شود.

دو سال پیش خبری منتشر شد که قرار است خاطرات ناصر جبلی (پدر حمید جبلی بازیگر سینمای ایران) با عنوان «خاطرات یکی از ساکنان خیابان آمل» با مونتاژ و درام هومان ظریف منتشر شود.

هومان ظریف روزنامه نگار و مستندساز در مقدمه این کتاب که توسط انتشارات اندسا عصر منتشر شده است، گفت: بیش از پانزده سال پیش در سال 1386، زمانی که قصد داشتم مستندی درباره مرحوم استاد دکتر حسین گل گلاب بسازم. از آشنایان استاد تحقیق می کردم تا اینکه متوجه اولین ویدیوی سالگرد دکتر هما گل گلاب در آرشیو بتامکس شدم.

مجری مراسم به شعرخوانی و دعوت از حضار به بیان نکاتی پیرامون شخصیت علمی و فرهنگی دکتر گل گلاب پرداخت. از دکتر هما گل گلاب در مورد رد پای مجری مهمانی پرسیدم که این شخص آقای نصیر جبلی همسایه ما در خیابان آمل است. اولین نفری که جلوی دوربین رفت اتفاقا ناصر جبلی بود.

ناصر جبلی بیش از هفتاد سال است که در روزنامه‌نگاری فعالیت می‌کند و علاوه بر گزارش‌های اجتماعی، سردبیر روزنامه‌های «البهار» و «آذربایجان» بوده است. وی علاوه بر مسئولیت روزنامه «شهر اقتصادی» و روزنامه‌های «قائر» و «شعیستی» همچنان در کانون بازنشستگان ایران فعالیت می‌کند و به مدت 43 سال ریاست کتابخانه کانون را بر عهده داشته است.

با وجود اینکه 94 سال سن دارند، هنوز قلمی در کتابخانه خود نمی گذارند.

ناصر الجبلی نه تنها نویسنده و شاعر است، بلکه مجسمه هایی از پارچه، شیشه، بریده روزنامه و قطعات روزنامه خلق می کند که برخی از آنها در کتابخانه کانون سندیکای بازنشستگان و برخی در محل سکونت وی است.

جالبتر این است که ناصر الجبلی علاوه بر مستند «مرز برقر» در 20 فیلم به عنوان نویسنده حضور داشته است. بازی او در دوازده سالگی در نقش «یوسف پیامبر» پر از حوادث تاریخی و طنز است که در متن کتاب به تفصیل شرح داده شده است.

کارشناس توژال درگذشت ناصر جبلی را به فرزندش حمید جبلی تسلیت می گوید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال