اخبار اخبار تکنولوژی

نارضایتی چین از محدودیت صادرات ابزارهای تراشه‌سازی هلند

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، دولت هلند روز جمعه اعلام کرد که الزام صدور مجوز برای صادرات ابزارهای لیتوگرافی DUV ASML در دهه های 1970 و 1980 را تمدید می کند و قوانین خود را با محدودیت های صادراتی این ماشین ها که ایالات متحده به طور یکجانبه اعمال کرده است، همسو می کند. ایالت ها در سال گذشته

پکن بارها از استراتژی واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن متحدانش مانند هلند و ژاپن برای پیوستن به کنترل صادرات که دسترسی چین به تراشه های پیشرفته و تجهیزات ساخت تراشه را هدف قرار می دهد، انتقاد کرده است.

وزارت بازرگانی چین در واکنش به بیانیه روز جمعه دولت هلند اعلام کرد، ایالات متحده در سال‌های اخیر برخی کشورها را مجبور کرده است تا برای حفظ سلطه جهانی خود، اقدامات کنترل صادرات نیمه‌رساناها و تجهیزات مرتبط را تشدید کنند. چین به شدت با این اقدامات مخالف است. این وزارتخانه افزود: طرف هلندی نباید از کنترل صادرات سوء استفاده کند، از اقداماتی که به همکاری چین و هلند در بخش نیمه هادی آسیب می زند خودداری کند و از منافع مشترک شرکت های چینی و هلندی محافظت کند.

ASML، بزرگترین تامین کننده تجهیزات تولید تراشه در جهان، در نتیجه فشار ایالات متحده بر دولت هلند، صادرات پیشرفته ترین سیستم های لیتوگرافی خود به چین را متوقف کرده است.

رانت کلور وزیر تجارت هلند روز جمعه گفت که این تصمیم “برای امنیت ما” گرفته شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال