اخبار اخبار ورزشی

می‌خواهم از مربیگری تیم ملی روئینگ فاصله بگیرم

تبلیغات بنری


افشین فرزام وی در گفت و گو با مجله توژال درباره سطح مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا گفت: در این مسابقات 14 کشور حضور داشتند و تیم هایی مانند چین، ویتنام، ازبکستان، قزاقستان، هنگ کنگ و ژاپن با تعداد زیادی نفر به سعی کنید شانس آنها در 18 رشته برگزار شده امتحان شد. ما با یک تیم کوچک به مسابقات رفتیم و در 6 رویداد با 5 نفر شرکت کردیم و توانستیم با این حضور کیفی مقام سوم را برای تیم کسب کنیم. سطح مسابقات تقریباً مانند همه مسابقات قهرمانی آسیا از بازی های آسیایی و سهمیه المپیک پایین تر بود.

چین با قدرت در مسابقات قهرمانی آسیا ظاهر شد

وی افزود: در مسابقات 2019 کره جنوبی قدرتمند ظاهر شد و امسال ضعیفتر بود. با این حال قهرمانی آسیا فراز و نشیب هایی دارد و این رقابت ها در مجموع شبیه دوره های قبل بود. تنها چین با تیم دوم جهانی خود شرکت کرد. تیم اول آنها که المپیکی بود در این مسابقات شرکت نکرد. تیم چین نسبت به دوره های قبل قدرتمندتر ظاهر شد. ازبکستان از ورزشکار روس خود که قهرمان المپیک بود در سه رشته چهارگانه، دوتایی و انفرادی استفاده کرد که باعث بالا رفتن سطح رقابت در بخش بانوان شد. ما در دو دسته هم موفق شدیم ازبکستان را شکست دهیم، اما در دوضرب سنگین وزن توانستند ما را شکست دهند.

زمان کمی برای آماده شدن داشتیم

مربی تیم ملی قایقرانی گفت: زمان کافی برای آماده سازی تیم نداشتم و نسبت به فصول گذشته کارم سخت تر شد. در سال 2019 حدود 6 ماه کار کردیم و در سال 2022 چندین ماه تمرین کردیم، اما امسال زمان زیادی برای آماده سازی نداشتیم. فقط سعی کردم تیم را طوری آماده کنم که بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم و دست خالی برنگردیم.

فرزام: می خواهم از تمرینات تیم ملی قایقرانی دوری کنم، دستاوردهای ما در این رشته کم است

برخی رسانه ها تنها به نام ها تکیه می کنند

وی در خصوص عدم حضور مهسا جعفر در رقابت های قایقرانی قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: متأسفانه مطرح شدن افراد در مسابقات مختلف بحثی است که در رسانه ها مطرح می شود و تنها به نام تکیه می کنند. با توجه به اینکه تیم ما در طول یک سال گذشته همواره در حال رقابت بوده است، سطح آمادگی اعضای آن همواره در حال تغییر است. در یک مسابقه او یک ورزشکار برجسته است و در یک مسابقه دیگر ورزشکار برجسته دیگری می شود و این یکی از امتیازات تیم بانوان است که سال گذشته در آن کار کردم به طوری که دیگر به یک تیم وابسته نیستیم. به همین دلیل و با توجه به تمهیدات برای آزمون پاروزنان، هرکسی می تواند شرایط خود را مشخص کرده و در مسابقات مختلف شرکت کند.

جدا کردن قایقرانی از قایقرانی یک چیز مثبت است اگر با ملاحظه انجام شود/باید با قایقرانی در دریا شروع شود

فرزام در خصوص جدایی قایقرانی از فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: اگر الزامات و ملاحظات جدایی قایقرانی مورد توجه قرار گیرد و مورد حمایت واقعی وزارت ورزش قرار گیرد، این می تواند نکته مثبتی برای قایقرانی باشد. در قایقرانی کارهای زیادی داریم که به دلیل محدودیت ها انجام نمی شود. باید با کایاک سواری در دریا شروع کنیم. تعداد افراد ما در رشته قایقرانی بسیار کاهش یافته است و باید نیروهای جدیدی برای قایقرانی جذب شود.

دستاوردهای قایقرانی در ایران حداقل است

یادآوری می شود: حتما باید پیشرفت توهین به مقدسات ایرانی را در این خصوص بررسی کنید. اگر بخواهید با کشورهای آسیایی و اروپایی مقایسه کنید، دستاوردهای قایقرانی ایران در مقایسه با رشته المپیک بسیار ناچیز است. با همین مقدار اندک توانستیم نام قایقرانی را زنده نگه داریم تا این رشته مدال آور شود و در بازی ها و کلاس ها مطرح بماند. به هر حال باید شرایطی برای ظهور این رشته فراهم شود و توجه بیشتری به آن شود تا در آینده به افتخارات بزرگتری دست یابد.

فرزام: می خواهم از تمرینات تیم ملی قایقرانی دوری کنم، دستاوردهای ما در این رشته کم است

من 15 سال مربی قایقرانی هستم

مدیر فنی تیم ملی قایقرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قصد ادامه همکاری با تیم ملی قایقرانی را دارد، گفت: 15 سال است که به طور مستمر کار می کنم و بسیار مناسب است که از مربیگری در این رشته استراحت کنم. تیم ملی .

مطمئنم در المپیک بعدی به فینال بخش B خواهیم رسید

در پاسخ به سوالی: محسن شادی رئیس فدراسیون قایقرانی بعید است در المپیک مدال بگیرد گفت: شادی در المپیک لندن و پکن حضور داشت و از نزدیک دید شرایط قایقرانی در مقایسه با رقبای اروپایی و سختی قایقرانی آمریکایی چقدر است؟ کسب مدال در رشته قایقرانی با توجه به آنچه در اختیار داریم، میزان سرمایه گذاری در این رشته، میزان تمایل ما به بهره برداری و مقایسه آن با شرایط فعلی، قطعا سخت است. مطمئنم در المپیک بعدی اگر همه چیز خوب پیش برود به فینال B می رسیم. برای کسب مدال در رشته قایقرانی شرایط خاصی لازم است و از این پس باید برنامه ریزی و هدف گذاری مشخصی انجام شود.

تبلیغات بنری