اخبار اخبار سیاسی

موظفیم به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم

تبلیغات بنری


به گزارش مجله «توژال» به نقل از مرکز رسانه های قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجی، امروز دوشنبه (۲۷ تیرماه) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی، تسلیت گفت. به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، ماه عزای الهی و ماه شهادت، اباعبدالله الحسین و یارانش به تبیین فلسفه قیام عاشورا و اهداف آن پرداختند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب رئیس جمهور منتخب با رای مردم خاطرنشان کرد: بر خود لازم می دانم از مردم عزیز ایران اسلامی که در این مرحله شرکت کردند تشکر کنم. مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شور و شعور و احساس مسئولیت بیشتر به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و از تمامی مسئولان اجرایی، نظارتی، قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی که در این حادثه ناگوار کمک کردند، تشکر کردند. حادثه. با شهادت رئیس جمهور عزیزمان بلافاصله مقدمات برگزاری انتخابات را در موعد مقرر و بدون تأخیر فراهم کردند که در نتیجه انتخاباتی آرام، امن و سالم برگزار شد و من قدردان آن هستم.

وی بیان کرد: همچنین لازم است از مسئولان مربوطه قضایی اعم از دادستان کل کشور و مدعی العموم سراسر کشور، معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و نمایندگان دستگاه قضایی در کمیته رسیدگی به ستادهای انتخاباتی جویا شود. کسانی که شب و روز وظایف و مسئولیت های خود را انجام می دهند تا انتخاباتی امن برگزار شود و من از آن قدردانی می کنم.

رئیس قوه قضاییه به تشریح و تشریح ویژگی های گاه منحصر به فرد مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که جمعه گذشته (24 تیرماه) برگزار شد، گفت: تجربه در ایران و جهان نشان داده است که مردم تمایل به حضور در انتخابات دارند. مرحله دوم انتخابات و شور و نشاط کمتری دارند اما در انتخابات گذشته شاهد بودیم که میزان مشارکت مردم در مرحله دوم نسبت به مرحله اول افزایش یافته و حتی تعداد آرای باطل کاهش یافته است که به خوبی نشان می دهد. هوش و هوشیاری مردم ما

محسنی اجایی گفت: مشارکت هوشمندانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری این انتخابات در نهایت آرامش و امنیت، تیر سنگینی بر سینه دشمنان و سوء استفاده کنندگان نظام و ملت ایران انداخته است. کسانی که امیدوار بودند به کشور ما حمله کنند، این امر به وادی ناامیدی و ناامیدی منجر شده است و گاه در میان این افراد نابسامان اختلاف ایجاد شده است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به انتخاب رئیس جمهور منتخب با آرای ملت، گفت: اکنون فصل همدلی و همفکری بیشتر است. اکنون همه ما به ویژه رئیس جمهور منتخب وظیفه و مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و همه ما وظیفه داریم در امور مختلف به او کمک کنیم. همانطور که خود رئیس جمهور منتخب نیز بارها گفته است در راستای اجرای سیاست های کلی نظام (مصوبه مقام معظم رهبری) و برنامه هفتم برای تحقق آرمان های مردم، گسترش عدالت اجتماعی و برخورد با مستضعفین. و اقشار کم اقبال و برای اعتلای کشور و نظام و پیشرفت و آبادانی آن، رئیس جمهور در قبال سعادت کشور و مردم مسئولیت بزرگی دارد و باید در این راستا تلاش کند و ما هستیم. همچنین موظف به کمک است. برای او.

در ادامه جلسه امروز محسنی آجی با ارائه توصیه ها و تذکراتی به مسئولان و مسئولان قضایی گفت: مسئولان و مسئولان قضایی باید زیرمجموعه های خود را به صورت مستمر رصد کنند و این نظارت مستمر آثار و فواید فراوانی دارد. مدیران و ضابطان قضایی باید مراقب باشند که اگر هر کار یا وظیفه ای از ناحیه و گروه ما بر زمین مانده یا دیر یا بد انجام شود، عواقب آن متوجه همه و بیش از همه متوجه مدیران خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص تاکید کرد: مقوله نظارت بر زندان ها و زندانیان در سال های گذشته به خوبی انجام شده است و باید ادامه داشته باشد و کم رنگ نشود و همواره جزو اولویت های متولیان سازمان زندان ها و قوه قضائیه باشد. مراجع ذیصلاح در دادسرا. گاهی اوقات گزارش هایی درباره نحوه بازرسی زندانیان ورودی به زندان دریافت می کنیم. تاکید می کنیم در بازرسی زندانیان در بدو ورود به زندان، برای جلوگیری از ورود اقلام ممنوعه به زندان، موازین شرعی و قانونی باید کاملاً رعایت شود و حرمت اطرافیان رعایت شود. در میان صدها زندانی که وارد زندان می‌شوند، ممکن است یک مجرم وجود داشته باشد که بخواهد چیز ممنوعه‌ای را وارد زندان کند و به هیچ وجه نباید به احترام سایر زندانیان برای بستن راه آن مجرم احترام گذاشت. حیثیت همه زندانیان باید به طور کامل حفظ شود و اگر خدای ناکرده حیثیت زندانی در تفتیش خدشه دار شود، عواقبی دارد که قابل دفاع و جبران نیست.

رئیس قوه قضائیه ضمن قدردانی از عملکرد مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به وظایف نظارتی خود با رویکرد امنیتی، گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در راستای وظایف و مسئولیت های نظارتی خود با رویکرد امنیتی، تلاش بی وقفه ای را انجام می دهد. ، و به همین دلیل باید از رئیس این مرکز و کلیه مسئولین و کارکنان آن تشکر و قدردانی کرد. این واقعیت که مرکز حفاظت و اطلاعات ما با رویکرد پیشگیرانه و نه ساعت مچی، دائماً همکاران قضایی را رصد می کند، قابل تقدیر و تشکر است. البته طی تشریفات نظارتی انجام شده توسط مرکز حفاظت و اطلاعات، نیاز به دستگیری و حتی مجازات متخلف یا مجرم اجتناب ناپذیر است که این امر نیز بخشی از نظارت امنیتی آنها برای جلوگیری از ورود افراد نا اهل به قوه قضائیه و تحریف آن است. تصویر و اعتبار سیستم قضایی.

محسنی آجی در ادامه از تلاش های مرکز رسانه های قوه قضائیه تقدیر کرد و گفت: تمامی ادارات و مراکز قضایی باید همکاری خود را با مرکز رسانه قوه قضاییه گسترش دهند و اطلاعات مورد نیاز این مرکز را در سریع ترین زمان ممکن آماده و جمع آوری کنند تا مسئولان و کارکنان قوه قضاییه مرکز رسانه قادر است به مطالب نادرست و نادرست و شبهات ایجاد شده توسط افراد مغرض یا سهل انگارانه پاسخ دهد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه جلسه امروز، تصمیمات صحیح را از کلیه مراجع ذیصلاح قضایی توصیه کرد و گفت: مراجع ذیصلاح قضایی باید در صدور قرار بازداشت موقت دقت کافی داشته باشند و در صورتی که صدور چنین قراری ضرورتی نداشته باشد. برای اجتناب از آن باید از صدور آن خودداری کنند. همچنین در صورتی که در مرحله اول صدور قرار بازداشت ضروری باشد اما پس از یکی دو روز این ضرورت از بین برود، مراجع ذیصلاح قضایی باید سریعاً برای آزادی فرد بازداشت شده اقدام کنند. در این حوزه اگر حقی ضایع شود یا آبروی کسی خدشه دار شود، گاهی نمی توان به آن خدمت کرد و ما نمی توانیم پاسخگو باشیم.

محسنی اژیایی تاکید کرد: مراجع و مسئولان قضایی باید به طور مستمر بر صحت نظرات، احکام و دستورات صادره از مناطق خود نظارت کنند. هم از نظر محتوا و هم از نظر شکل، نظرات صادره از سوی داوران باید اصلاح و اصلاح شود.

از دیگر توصیه های رئیس قوه قضائیه به مراجع ذیصلاح قضایی می توان به رسیدگی به موقع و کوتاه شدن روند رسیدگی اشاره کرد. وی در این خصوص بر کوتاه شدن هر چه بیشتر تشریفات در مراجع قضایی تاکید کرد. درست است که حجم کار و ورودی به پرونده های مراجع قضایی زیاد است، اما می توان مدیریت کرد و مقدمات آن را فراهم کرد تا از ورود پرونده ها به شعب و مراکز مختلف قضایی جلوگیری شود و از این طریق روند رسیدگی رویه ها را می توان کوتاه کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: گاهی پرونده برای مدت طولانی در شعبه باقی می ماند و پس از آن قاضی صالح رای عدم صلاحیت آن را صادر می کند! گاهی در حین رسیدگی به یک پرونده قضایی استعلام هایی صورت می گیرد که یا بی فایده است و تاثیری در پیشرفت پرونده ندارد و یا به دلیل تاخیر در پاسخ به استعلام، اقدامی از سوی استعلام صورت نمی گیرد! هنگامی که مرجع قضایی در راستای روند رسیدگی به پرونده ای از مرجع دیگری استعلام می کند و پاسخ به این استعلام در روند رسیدگی قرار می گیرد، مقام قضایی استعلام کننده باید پاسخ به استعلام در حال انجام را پیگیری کند. و در صورت تأخیر در این مورد، به طرق مختلف، روند رسیدگی به پرونده را تا حد زیادی کوتاه کنید.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در نمونه های دیگر مراجع نظارتی در مرجع قضایی، دیوان عالی کشور و یا نماینده قضایی مقام قضایی می توانند اقامه دعوی را از یکی از مراجع قضایی درخواست کنند. در این گونه موارد چنانچه پاسخ خواهان به دعوی بدون تقدیم و انتقال دعوی حاصل شود از انتقال دعوی جلوگیری می شود. اما در صورت لزوم تقدیم پرونده و ارجاع آن به مرجع نظارت مرجع قضایی، مرجع قضایی باید بلافاصله پرونده را ارسال و مرجع نظارت بلافاصله پس از رفع نیاز، پرونده را عودت دهد. باید احتیاط کرد زیرا گاهی اوقات عدم توجه به این موارد است که باعث تاخیر در مراحل می شود.

مداوم…

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال