اخبار اخبار سیاسی

مودی از زلنسکی خواست با پوتین مذاکره کند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سفر هفت ساعته خود به کی‌یف، پایتخت اوکراین خطاب به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: اگر شخصا بتوانم در این موضوع نقشی داشته باشم، این کار را انجام خواهم داد.

سایت خبری اسکرول هند گزارش داد: نخست وزیر مودی از رئیس جمهور زلنسکی خواست تا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور برای یافتن راه حلی برای این بحران مذاکره کند و این موضوع تنها از طریق مذاکره و دیپلماسی قابل حل است.

مودی پیشتر در روز جمعه گفت: “هر چند هند از جنگ روسیه و اوکراین خارج شد، اما بی طرف نبود و طرفدار صلح بود. ما از سرزمین بودا و مهاتما گاندی با پیام صلح آمده ایم.”

وی با اشاره به سفر دو روزه ای که در ماه ژوئیه به مسکو داشت، گفت: به پوتین (رئیس جمهور روسیه) گفتم که این دوره جنگ نیست، به او گفتم که راه حل در میدان جنگ وجود ندارد.

مودی از زلنسکی خواست تا با پوتین مذاکره کندولودیمیر زلنسکی و نارندرا مودی

نخست وزیر هند در ادامه تاکید کرد: می خواهم به شما و تمام جهان اطمینان دهم که هند متعهد به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها است و این برای ما بسیار مهم است و این مهم است که هند به قوانین بین المللی پایبند بماند. و از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها دفاع می کند.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این شبکه اجتماعی به شکلی ملموس نوشت: برای ما مهم است که هند به قوانین بین المللی، حاکمیت و تمامیت ارضی به عنوان اصول اساسی ما پایبند باشد.

در بیانیه مشترک هند و اوکراین آمده است که رهبران دو کشور بر آمادگی خود برای همکاری بیشتر در جهت تقویت اصول حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل متحد و احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها تاکید کردند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال