اخبار اخبار اقتصادی

موافقت ۷۲درصد مردم با گرفتن مالیات از خانه‌های لوکس

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، اخذ مالیات از خانه های مجلل از سال 1400 آغاز شد و دولت برای تحقق عدالت اجتماعی اقدام به تعیین و پیگیری مالیات ساکنان خانه های لوکس کرد. این قانون همراه با قانون مالیات بر خانه های خالی مصوب سال 1398 شورای اسلامی با هدف تنظیم بازار مسکن وضع شد.

با این حال، یکی از انتقادات جدی به این قوانین، اثربخشی آنها در رابطه با نرخ مالیات فعلی است. به نظر می رسد ترویج این قوانین نیاز به حمایت و تقاضای مردمی دارد که طبق بررسی های انجام شده در جامعه نسبتاً وجود دارد و برای ترویج آن نیاز به رسانه و آگاهی بخشی است.

نتایج مرکز افکارسنجی پایتخت حاکی از آن است که 65 درصد از شهروندان موافق دریافت مالیات از صاحبان خانه های خالی هستند.

بر اساس این نظرسنجی و در مقابل 65.4 درصد، 29.3 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که در مردادماه سال جاری بر اساس استانداردهای علمی و تلفنی در سراسر کشور انجام شده است، اندکی با دریافت مالیات از خانه های خالی موافق هستند. .

همچنین 72 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که با وضع مالیات بر خانه های لوکس کاملا موافق و 68.2 درصد با وضع مالیات بر صاحبان خودروهای گران قیمت موافق بودند.

ارزیابی جنسیت و گروه سنی به نفع دریافت مالیات از خودروها و خانه های لوکس نیز جالب و مفید است. 76 درصد از زنان و 75.7 درصد از مردان تا حد زیادی با این موافق هستند و اکثر آنها بین 36 تا 50 سال سن دارند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال