اخبار اخبار تکنولوژی

مهاجرت نخبگان از کشور واکاوی می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش گروه علم و معارف ایران بنیاد ملی نخبگان در نشستی سید سلمان سید اوگاهی نایب رئیس بنیاد ملی نخبگان و محمد جواد محمودی رئیس پژوهشکده جمعیت کیشورر، تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دو موسسه منعقد شد.

برگزاری نشست های تخصصی در زمینه مسائل جمعیتی و مهاجرت نخبگان، حمایت و اجرای پروژه های مشترک پژوهشی، تحلیلی و سیاست گذاری، استفاده مشترک از قابلیت های پایگاه های اطلاعاتی، روش های تحلیل، تحقیق و گزارش برای بررسی وضعیت جمعیتی و مهاجرت نخبگان و تولید محتوای رسانه ای این موضوع و نخبگان از جمله اهداف این توافقنامه است.

بر اساس اطلاعیه بنیاد ملی نخبگان، محورهای این تفاهم‌نامه شامل طراحی موضوعات، تعیین اولویت‌ها، اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی مرتبط با موضوع مهاجرت نخبگان و مهاجرت بین‌المللی و تبادل اطلاعات و داده‌های مورد نیاز طرفین است. اجرای طرح های تحقیقاتی و تبادل نتایج طرح های آماری و تحقیقاتی و گزارش های کارشناسی تهیه شده در زمینه مهاجرت نخبگان و مهاجرت بین المللی.

مهاجرت نخبگان از کشور تحلیل می شود

دو طرف همچنین متعهد به حمایت علمی و لجستیکی در برگزاری کنفرانس‌های علمی و نشست‌های تخصصی، دسترسی کارشناسان به کلیه منابع موجود در کتابخانه و مرکز اسناد یکدیگر، چاپ و انتشار گزارش‌ها و محتوای تحلیلی، سیاست‌گذاری مشترک چاپ و الکترونیک و بهره‌مندی از توانایی حامیان مالی فردی، سازمانی و جمعی برای همکاری با یکدیگر در نظارت، حفظ و استفاده از توانمندی های نخبگان.

مدت این قرارداد همکاری مشترک سه سال تعیین شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال