اخبار اخبار سیاسی

مناطق مورد حمله دیشب اسرائیل به ایران کدام بود

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال؛ آخرین اخبار از حمله اسرائیل به ایران اکنون در اندیشه معاصر مطالعه کنید و چه کسی مناطقی که مورد حمله قرار گرفتند بیشتر بدانید. در ضمن از وضعیت نهایی فرودگاه امام خمینی و مهرباد مواردی را بیان می کنیم. اضافه می کنیم که عملیات با موفقیت انجام شد پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران علیه حملات موشکی شکست اسرائیل به حدی تایید شد که بسیاری از مردم پس از روشن کردن تلویزیون از اخبار شبکه خبر این حمله را شنیدند. در اندیشه معاصر ما از این امر ابراز رضایت می کنیم عملیات موفق پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران گزارش جامع عزیز حمله اسرائیل به ایران اشاره کردیم که در ادامه مطلب خواهید خواند.

پس از هفته ها تهدید و سیگنال رژیم اسرائیل بالاخره زدی؟ اما کجا؟ صدای انفجار شب گذشته در برخی مناطق تهران شنیده شد. گزارش های مردمی حاکی از شنیده شدن 5 انفجار در غرب تهران است که با صدای کمتری در شرق تهران شنیده شده است. خبرگزاری فارس از هدف قرار دادن چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران خبر داد حمله اسرائیل البته منابع امدادی در تهران اعلام کردند که هیچ حادثه ای در پایتخت و اطراف آن که نیاز به کمک داشته باشد رخ نداده است.

خبرگزاری تسنیم همچنین گزارش داد که هیچ حمله ای به مراکز نظامی سپاه پاسداران در غرب یا جنوب غرب تهران صورت نگرفته است و صداهایی که به گوش می رسد مربوط به دخالت پدافند هوایی ارتش در 3 نقطه اطراف تهران است. اقدام نظامی اسرائیل
فیلم ها و عکس های منتشر شده از آسمان تهران و فرودگاه امام نیز نشان می داد که خللی در پروازها ایجاد نشده است.

بررسی پایگاه رادار 24 هوانوردی (سامانه پایش زنده هوانوردی) نشان داد که تمامی پروازها در آسمان ایران انجام می شود. همانطور که خبرنگار المیادین در تهران نوشت، قرار بود این حادثه تلاش اسرائیل برای هدف قرار دادن 3 باشد و پایگاه در استان تهران مستقر شد، اما پدافند هوایی ایران به آن پاسخ داد.
پیش از ارائه این اطلاعات، رونن برگمن، خبرنگار نیویورک تایمز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X نوشت: حمله اسرائیل به ایران من شروع کردم

پایگاه خبری الجزیره نیز نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هم اکنون در حال بمباران برخی مراکز نظامی در ایران است.
پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس نیز به نقل از دو منبع اعلام کرد که اسرائیل در ایران حملات هوایی انجام داده است.

فاکس نیوز نیز به نقل از یک منبع گزارش داد که اسرائیل برای ارسال پیام بازدارندگی به ایران حمله کرده است.
سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که آنها به اهدافی در تهران، مشهد و کرج حمله کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرد که به زودی اطلاعیه رسمی اسرائیل درباره حمله به ایران منتشر خواهد شد.

رادیو اسرائیل همچنین مدعی شد که ده ها جنگنده اسرائیلی به مشهد، تهران و نیروگاه کرج حمله کردند.
الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: بمباران اهداف نظامی در ایران را بر اساس دستور مقامات سیاسی آغاز کرده‌ایم و هیچ تغییری در دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی ایجاد نشده است.
به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد: نیروهای ما در حالت آماده باش تهاجمی و دفاعی هستند و تحولات مربوط به ایران و عناصر آن را دنبال می کنیم.

فاکس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که اسرائیل قبل از هر اقدامی علیه ایران، کاخ سفید را از طرح های حمله خود مطلع کرده است.
کاخ سفید همچنین اعلام کرد که ما درک می کنیم که اسرائیل در چارچوب دفاع از خود حملاتی را علیه اهداف نظامی در ایران انجام می دهد.

اما اسکای نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده وارد این کشور شده است حمله اسرائیل به ایران شرکت نکرد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز مدعی شد که ایالات متحده نقشی در حمله ادعایی رژیم اسرائیل به اهدافی در ایران نداشته است.
NBC به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت که ارتش اسرائیل به تاسیسات هسته ای یا میادین نفتی ایران حمله نکرده و تنها بر اهداف نظامی تمرکز کرده است.
این مقام اسرائیلی که نامش فاش نشد، گفت: ما مکان‌هایی را هدف قرار دادیم که در گذشته ما را تهدید می‌کردند یا ممکن است در آینده ما را تهدید کنند و صهیونیست‌ها اهداف نظامی در ایران را دفاع از خود توصیف کردند.
این مقام کاخ سفید گفت: «حمله مستقیم به اهداف نظامی تمرینی برای دفاع از خود در پاسخ است». حمله موشکی ایران به اسرائیل این کار در اول اکتبر انجام شد.»

انفجاری دیگر در تهران

به گزارش اندیشه معاصر، ساعاتی پیش پدافند هوایی در برخی مناطق کشور فعال شد. صداهای فعالیت های دفاعی در مناطقی از تهران به گوش می رسید.
بنابر اعلام روابط عمومی پدافند هوایی تهران، صدای شنیده شده در اطراف تهران مربوط به واکنش پدافند هوایی در 3 نقطه خارج از تهران است.

پایان حمله و برآورد خسارت اولیه

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی از پایان حمله اسرائیل به ایران منتشر کرد و تسنیم نوشت: برآوردهای اولیه حاکی از ضعف اقدام رژیم صهیونیستی است.
برخی منابع به خبرگزاری تسنیم گفتند برآوردهای اولیه حاکی از ضعیف بودن تحرکات رژیم صهیونیستی امشب در تهران، خوزستان و ایلام است.
رژیم صهیونیستی تلاش کرد مراکز نظامی در برخی مناطق تهران، خوزستان و ایلام را هدف قرار دهد. حملاتی نیز صورت گرفت، اما به دلیل تدابیر دفاعی و تدارکات پیش بینی شده، هنوز نتیجه خاصی از این حملات گزارش نشده است.

وضعیت فرودگاه امام خمینی و توضیحات تکمیلی

مدیرعامل شرکت فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) و مدیر فرودگاه مهرآباد گزارش داد: علیرغم برخی شایعات و اخبار، وضعیت فرودگاه های امام و مهرآباد پایدار است و حتی پذیرش مسافران برای پروازها نیز در حال انجام است.

سعید گیلبری، مدیرعامل شرکت فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) در این خصوص گفت: علیرغم برخی شایعات و اخبار، وضعیت فرودگاه امام پایدار است و هیچ گونه حادثه امنیتی گزارش نشده است.

وی افزود: از ساعت 5:50 صبح پروازهای این فرودگاه تا باز شدن باجه ها و پذیرش مسافران دایر است. اما هنوز دستور توقف پروازها صادر نشده است. در این خصوص مشمول اطلاعیه های مرکز فضایی کشور و سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

مدیر فرودگاه مهرآباد نیز وضعیت این فرودگاه را عادی اعلام کرد و اعلام کرد: طبق برنامه به فعالیت خود ادامه می دهیم./اندیشه معاصر

تبلیغات بنری