اخبار اخبار سیاسی

ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

تبلیغات بنری


در بسته خبری بعدی به بررسی مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته می پردازیم.

سامانه سنجش معلم به زودی باز می شود/ نگران نباشید

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که سامانه طبقه بندی معلمان برای بارگذاری و ممیزی مدارک به زودی افتتاح می شود و می توانند مدارک خود را ارائه کنند.

وزارت آموزش و پرورش 30 خرداد در اطلاعیه ای اعلام کرد که سامانه طبقه بندی معلمان طبقه بندی نشده از همان تاریخ به مدت یک ماه باز می شود و امکان بارگذاری مدارک فراهم می شود.

بر اساس این اطلاعیه، مشمولانی که پس از اولین ارزشیابی (عدم کسب رتبه) از تاریخ اولین تایید سازمان بازرسی پس از یک دوره حداقل یک، حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشی معلمی را کسب نکرده باشند. سال به شرط شاغل بودن می توانند مجدداً در یکی از رتبه ها امتیاز لازم را کسب کنند. بقیه خبر را اینجا بخوانید.

فرآیند رسیدگی هوشمندانه به شکایات با راه اندازی ربات “Hatf”.

سازمان بازرسی کل کشور در راستای بهره مندی از هوش مصنوعی، با راه اندازی ربات پاسخگو «حاطف» در سامانه رسیدگی به شکایات و گزارشات فساد، امکان دریافت و پیگیری درخواست های شهروندان را در هر ساعت از شبانه روز فراهم کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور، یکی از اقدامات مهم سازمان بازرسی برای تحقق شفافیت، استفاده از هوش مصنوعی است که به شهروندان امکان می‌دهد در هر زمان درخواست‌ها را دریافت و پیگیری کنند. ساعتی از روز و برای تسهیل در روند رسیدگی به شکایات در راستای اعمال ماده 25 قانون بهبود نظام سلامت اداری، ادامه خبر را اینجا بخوانید.

حجم زیادی از شکایات مربوط به تصحیح عنوان شغلی است

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شکایات مربوط به اصلاح عنوان شغلی است، در راستای حفظ حقوق کارگران طی نامه ای به رئیس شورای اسلامی خواستار رعایت ایرادات لازم در ماده 39 قانون تامین اجتماعی در خصوص اصلاح عنوان شغلی اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری در پی مکاتبه تیرماه 1402 با محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر مجدداً در خرداد 1403 مبنی بر حجم زیاد شکایات واصله به دیوان عدالت اداری با موضوع تغییر شغل. عنوان، از قانونگذار خواست تا نقص لازم در ماده 39 قانون تامین را اصلاح کند.

در این نامه آمده است: منشأ اصلی دعوای مذکور نقص و ابهام ماده 39 قانون تامین اجتماعی است که مقرر می دارد; کارفرما باید صورتحساب مزد یا حقوق بیمه شده را به ترتیبی که در آیین نامه نحوه تنظیم و ارسال صورتحساب مزد تعیین شده به تصویب شورای عالی مؤسسه برساند مؤسسه موظف است حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ وصول صورتحساب، مدارک و مستندات کارفرما را ارائه کند و مورد رسیدگی قرار گیرد و در صورت وجود نقص، مغایرت یا مغایرت موضوع ماده 100 این قانون، اخذ خواهد شد. اقدام کنید و تفاوت را جمع آوری کنید بقیه اخبار را اینجا بخوانید.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

نتایج دوازدهمین دوره آزمون نهایی پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد: نتایج اولیه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم سال تحصیلی 1402-1403 پس از برگزاری آزمون اعلام می شود.

بر اساس اطلاعیه قبلی مبنی بر اعلام نتایج اولیه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از روز شنبه 25 تیرماه که قرار بود با توجه به اصلاح فشرده پاسخنامه شرکت کنندگان در این آزمون ها به تدریج اعلام شود. اما طبق اطلاعیه قبلی در پاسخ به درخواست های مکرر دانش آموزان، اولیا و مدیران مدارس مبنی بر به تعویق انداختن اعلام نتایج به بعد از برگزاری آزمون سراسری این موضوع در جلسه ستاد عالی امتحانات مطرح شد دیروز برگزار و پس از هماهنگی با سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور به تصویب رسید.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

21 همت خسارات ناشی از سیل سه ساله در کشور/ مشارکت صنایع آب بر در آبخیزداری

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور برآورد خسارت ناشی از سیل در کشور طی سه سال گذشته را حدود 21 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه جدید، صنایع آب‌بر در پروژه‌های آبخیزداری و مهار جریان آب سرمایه‌گذاری می‌کنند. . .

در پنج سال گذشته، سیل به یکی از متداول‌ترین رویدادهای غیرمنتظره در کشور تبدیل شده است. سیل ویرانگر آوریل 2018 که پنج استان کشور از جمله خوزستان، لرستان و گلستان را تحت تاثیر قرار داد. وقوع سیلاب های فصلی در سیستان و بلوچستان سیل امامزاده صالح تهران در تابستان 1401 هجری قمری و اخیراً سیل مشهد و حتی سیلاب جاده چالوس و سوادکوه در مرز استان های مازندران و تهران، نمونه بارز سیلابی است که نه تنها خسارات مالی به بار آورده است، بلکه موجب بروز سیلاب نیز می شود. منجر به خسارات انسانی شد. درگذشت همشهریانش ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

نرخ جدید تخلفات رانندگی چه زمانی اجرا می شود؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرج ضمن اعلام نرخ جدید جریمه تخلفات رانندگی، گفت: اصلاح نرخ جریمه پس از زمینه سازی اجرا می شود.

سردار تیمور حسینی در گفت و گو با خبرنگار پلیس توژال، درباره آخرین مورد اجرایی اصلاح نرخ تخلفات رانندگی، گفت: در خصوص روند رسمی، دولت نرخ های جدید را اعلام کرد.

وی درباره تاریخ اجرای تعرفه جدید توضیح داد: نمی توان تاریخ خاصی را اعلام کرد، اما در حال حاضر در حال اجرا و انتقال تعرفه جدید به سامانه های هوشمند ثبت تخلفات و نرم افزار پلیس هستیم. بقیه خبر را اینجا بخوانید.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

بانک اطلاعات خانواده تشکیل شده است

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با راه اندازی پایگاه اطلاعات خانواده در این سازمان، نهاد جدیدی به نام اطلاعات خانواده علاوه بر هویت واقعی افراد مدیریت می شود.

هاشم کارکار در این خصوص گفت: یکی از نیازهای اصلی کشور برای برنامه ریزی، توسعه و عدالت در ارائه خدمات مطلوب، شناسایی اطلاعات خانواده های ایرانی علاوه بر اطلاعات هویتی افراد است.

کارگر تصریح کرد: در راستای وظایف و تکالیف قانونی، طرح ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده به عنوان طرح اولویت دار در دستور کار سازمان قرار گرفت و به منظور پوشش روابط علی و نسبی این سازمان بر اساس داده های موجود و داخلی. ، امکان ایجاد و ارائه سرویس پایگاه اطلاعات خانواده فعال شد.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

اعضای بریکس از ایده های هلال احمر ایران تمجید کردند

رئیس جمعیت هلال احمر در نشستی با مسئولان کشورهای بریکس ایده خانه های حلال و امکانات آن را آشکار کرد و از سوی دیگر جمعیت های ملی نیز مورد تمجید قرار گرفت.

برحسین کولیوند به تجربیات هلال احمر ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و در اجلاس بریکس گفت: ایجاد مراکز درمانی خودمختار در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین با توجه به اینکه هلال احمر در خارج از کشور ماموریت‌های بهداشتی و درمانی را بر عهده دارد این جمعیت ها به این صورت است که با حداقل سرمایه گذاری، سالانه بیش از یک میلیون خدمات بهداشتی و درمانی را با استفاده از ظرفیت کمک های دولتی کشور میزبان و ایفای نقش اساسی در حوزه سلامت به مراجعین خود ارائه می کنند. توسعه بقیه اخبار را اینجا بخوانید.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

دستورالعمل بهداشت محیط در محرم و صفر 1403 ابلاغ شد

معاون وزیر بهداشت در پیامی به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور دستورالعمل بهداشت محیط در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) محرم و صفر را ابلاغ کرد. 1403.

با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در کشور، کنترل عوامل محیطی به منظور حفظ و ارتقای سلامت عزاداران، نیازمند برنامه ریزی و نظارت صحیح بر مراسم عزاداری است رعایت استانداردهای بهداشتی در مساجد، مساجد و موکب ها، به ویژه نظارت بر تهیه و توزیع نذورات در مراسم عزاداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

قوانین مدنی تابعیت ایران پس از 90 سال اصلاح می شود

دولت اخیرا طرحی را به شورای اسلامی ارسال کرده که در صورت تصویب، پس از حدود 90 سال قوانین مدنی مربوط به تابعیت اصلاح می شود. مهمترین بخش این لایحه برای تابعیت فرزندان مادران ایرانی و پدران غیرایرانی و نخبگان و سرمایه گذاران خارجی است.

این قانون که اخیراً با امضای محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری تقدیم شورای اسلامی شده است، قرار است مواد 976 تا 990 جلد دوم کتاب قانون مدنی مصوب 27 بهمن 1313 را اصلاح کند.

طبق اصل چهل و یکم قانون اساسی ایران، تابعیت حق مسلم هر ایرانی است و دولت نمی‌تواند از هیچ ایرانی سلب تابعیت کند، مگر به درخواست او یا تابعیت کشور دیگری. همچنین طبق اصل 42 قانون اساسی، اتباع خارجی می توانند در حدود قانون تابعیت ایران را کسب کنند و این افراد در صورت قبول تابعیت یا درخواست خود از سوی دولت دیگر، سلب تابعیت می شوند.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

6000 آشپزخانه در امر طبخ و توزیع غذای گرم در طرح اطعام حسینی فعال بودند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از فعالیت 6000 آشپزخانه برای طبخ و توزیع غذای گرم در قالب طرح اطعام حسینی (علیه السلام) خبر داد.

حبیب الله اسوده در تشریح برنامه های کمیته امداد در ایام محرم و صفر گفت: کمپین اطعام احسان حسینی با همکاری این نهاد، مراکز خیریه و هیئت های مذهبی از ابتدای ماه محرم الحرام آغاز شد. تا ماه محرم الحرام ادامه خواهد داشت. پایان صفر.

وی تصریح کرد: در قالب طرح اطعام احسان حسینی، 6000 آشپزخانه با همکاری مراکز خیریه و خیرین غذا پخت و بین فقرا و نیازمندان توزیع می کنند.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو/خطر وجود فلزات سنگین در نمک تصفیه نشده

مدیرکل امور غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: ممنوعیت برداشت از دریاچه مهارلو به واحدهای تولیدی اعلام شده است و در صورت تخلف با هماهنگی مراجع قضایی پیگیری می شود. .

عبدالعظیم بهفر با اشاره به جلوگیری از استحصال غیرمجاز نمک از دریاچه مهارلو گفت: این موضوع به واحدهای تولیدی اعلام و هماهنگی های لازم از سوی سازمان غذا و داروی استان فارس با دادستانی در این خصوص صورت گرفت. این امر به منظور کنترل برداشت غیرمجاز از دریاچه و تشکیل پرونده تخلف برای واحدهای تولیدی است.

وی با تاکید بر اینکه نمک سفره چه از معادن سنگ نمک و چه از آب دریا حاوی ناخالصی های فراوانی است، افزود: ناخالصی ها از نظر ایجاد اثرات مضر و مسمومیت در بدن انسان مهم هستند و یکی از عوامل موثر در مرگ و میر ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم، که در آن باقی مانده سموم و فلزات سنگین وجود دارد. بقیه خبر را اینجا بخوانید.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

حاج عمو 6 فرزند داشت

«حاج عمو» سرپرست خانواده بود. یکی از آن شیوخ که در یک غروب تابستانی فرش کهنه را در گوشه حیاط پهن کرده بود در خانه را نیمه باز گذاشت و کنار سماور نشست تا اینکه مهمانی از در وارد شد و خانه شلوغ شد. عصرها به حیاط می آمد. بگذار از تنها درخت حیاط بالا بروند و شیطنت کنند. سپس حبه قند را گوشه لبش می گذارد، نعلبکی را پر از چای می کند و جرعه جرعه می نوشد.

دو تا از دندان هایش طلا بود. وقتی می خندید مطمئن می شد طوری می خندید که چشمان طرف مقابل طلایی می شد. حاج عمو فقط آن مرد خانواده ریش سفیدی نبود که در جریان دعوا یا معامله زمین و ملک شاهد ماجرا بود یا در مراسم ختم در راس شورا نشست و همه به احترام او ایستادند. «شیرینی خوران» به «خاتانی سوران» همه جا دعوت شد. او مانند یک پدرسالار صحبت می کرد. ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

مهلت ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند تا 31 تیرماه می باشد

مدیرکل انجمن حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: آخرین مهلت ثبت نام والدین برای دریافت سرویس مدارس در سامانه نظارت بر ناوگان دانش آموزی (سیبند) برای سال تحصیلی 1403-1404 تا 30 تیرماه سال جاری تمدید شد. .

مرتضی زمانی گفت: بر اساس ماده 27 آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیات وزیران، اولیا برای برنامه ریزی و تامین ناوگان لازم برای جابجایی دانش آموزان باید تا ابتدای تیرماه پس از ابلاغ به مدارس درخواست خود را ثبت کنند. به ترتیب ارسال کنید اخبار بیشتر را اینجا بخوانید.

اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایرانی/ ممنوعیت برداشت نمک از دریاچه مهارلو

اگر می خواهید اخبار کل گروه جامعه توژال را در حوزه هایی مانند محیط زیست، زنان، خانواده، رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، حقوقی، قضایی، آموزشی و تربیتی، بهداشت و ایمنی، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی دنبال کنید، حوادث، رفاهی، در صورت داشتن مشکل، آسیب و مدیریت بحران پیشنهاد می کنیم هر روز به این سایت https://www.irna.ir/service/society مراجعه کنید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال